Celebrating Nine Years of ID@Xbox
جشن نه سالگی Xbox
وقتی برنامه ID@Xbox را شروع کردیم (تقریبا نه سال پیش!)، واقعا چیز زیادی نمی دانستیم. ما میدانستیم که توسعهدهندگان مستقل سرعت نوآوری بازیهای ویدیویی را سریعتر از آنچه تاکنون دیدهایم پیش میبرند، و میدانستیم که کاری که انجام میدهند فوقالعاده مترقی و مهم است. ما همچنین میدانستیم که بازیکنان ما در ایکسباکس عاشق هنر و تنوع ارائهشده توسط این توسعهدهندگان هستند، و برای اطمینان از اینکه بازیکنان ما بهترین و متنوعترین آرایه بازیهای ممکن را دریافت میکنند، باید هر کاری که میتوانیم انجام میدادیم تا به توسعهدهندگان کمک کنیم تا موفقیت خود را به حداکثر برسانند. اکوسیستم ایکس باکس
بنابراین، ما گوش دادن زیادی انجام دادیم - مستقیماً از توسعهدهندگان یاد گرفتیم که آنها چه میخواستند و چه چیزی نیاز داشتند. آنها هرگز خجالت نکشیدند که به ما بگویند چه چیزی مؤثر است و چه چیزی مؤثر نیست. به عنوان مثال، نوآوری هایی مانند بازی متقابل در سایر کنسول ها، مستقیماً از شرکای ID@Xbox ارائه شده است. به دلیل بازخوردها و درخواستهای آنها، ما تغییرات زیادی در سیستمهای انتشارات پشتیبان و حتی چارچوب برنامه خود ایجاد کردیم. این تغییرات ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسند، اما واقعاً مهم هستند زیرا ما به دنبال این هستیم که توسعه دهندگان مستقل را قادر کنیم تا بازی خود را به راحتی در سراسر Xbox و PC ارسال کنند.
نتایج از وحشیانه ترین رویاهای ما فراتر رفته است. از زمان شروع این برنامه، توسعه دهندگان مستقل بیش از 2.5 میلیارد دلار حق امتیاز به دست آورده اند و کل درآمد حاصل از شرکای ID@Xbox در ایکس باکس در طول سه سال گذشته تقریباً دو برابر شده است. اینها اعداد خیره کننده ای هستند و نشان دهنده قدرت توسعه دهندگان مستقل است.
ما همچنین صدها میلیون دلار هزینه مجوز Game Pass را به توسعه دهندگان و ناشران در سراسر Xbox پرداخت کرده ایم. امروزه بازیهای شگفتانگیزی بر روی ایکسباکس (و سایر پلتفرمها!) وجود دارد که بدون پشتیبانی اعضای Game Pass هرگز وجود نداشتند و این واقعاً یک پدیده باورنکردنی است. اطمینان از اینکه میلیونها عضو Game Pass میتوانند برخی از بهترین بازیهای مستقلی که تا کنون ساخته شدهاند را تجربه کنند، برای بازیکنان و توسعهدهندگان Xbox تحولآفرین بوده است.
ما می دانیم که استعداد جهانی است، و حمایت از توسعه دهندگان در هر اندازه، از استودیوهای تازه کار، تک نفره گرفته تا هند کهنه کار با چندین بازی موفق در بازار، بسیار مهم است. ما مفتخریم که بیش از 4600 توسعهدهنده از 94 کشور در سراسر جهان به دنبال ارائه تجربیات به بازیکنان از طریق Xbox هستند، از جمله بیش از 1000 سازنده که در دو سال گذشته در برنامه ID@Xbox ثبتنام کردهاند.
حتی با وجود بیش از 3000 بازی از توسعه دهندگان مستقل در Xbox، ما هنوز راه زیادی در پیش داریم. یکی از زمینههایی که ما با توسعهدهندگان و بازیکنان در مورد آن زیاد صحبت میکنیم «کشفپذیری» است. تیمهای سراسر مایکروسافت هر روز برای کمک به حل چالشهای اکتشافی کار میکنند تا بازیکنان بتوانند بازیهایی را که دوست دارند پیدا کنند و در عوض، اطمینان حاصل کنند که توسعهدهندگان مخاطب بازیهایشان را پیدا میکنند. خواه کمک به معرفی بازیهایی مانند WrestleQuest یا Escape Academy به میلیونها بیننده در /ID@Xbox Showcase با /twitchgaming باشد، یا فرصتهایی را برای سازندگان فراهم کند تا بازیهای خود را در کانالهای Xbox برجسته کنند یا عناوین خود را در فروش موضوعی و تبلیغات قرار دهند، ما همیشه این کار را انجام میدهیم. به دنبال راه هایی برای ارتباط سازندگان با مخاطبان جدید است.
Game Pass راه دیگری است که به تشویق بازیکنان Xbox برای کشف ژانرها و بازیهای جدید کمک میکند. پس از عضویت، یک عضو به طور متوسط 30٪ ژانرهای بیشتری بازی می کند و 40٪ بازی های بیشتری انجام می دهد، که اکثریت آن بازی ها خارج از Game Pass هستند.
فراتر از آن، ما همیشه روی برنامههای بازاریابی و تجاری سرمایهگذاری میکنیم تا مطمئن شویم بازیکنان Xbox در هر کجا بیش از 3000 عنوان مستقل موجود در Xbox را کشف میکنند.
این GDC، مایکروسافت همچنین یک برنامه جدید را معرفی کرد که از بازخورد توسعه دهندگان متولد شد - ID@Azure. این توسط نیک فرگوسن، مدیر ID@Azure، (که در سال 2013 یکی از اعضای اصلی تیم ID@Xbox بود، زمانی که ما فقط یک تیم مجازی با یک ایده بودیم) رهبری میشود، و برای توسعهدهندگان در هر پلتفرمی، از iOS و Android است. به سوییچ، پلی استیشن و رایانه شخصی (و البته ایکس باکس!) که می خواهند از خدمات بازی ابری مایکروسافت در بازی های خود استفاده کنند. اگر توسعه دهنده هستید، لطفاً آن را در http://www.azure.com/id بررسی کنید
نه سال پیش، ما به توسعه دهندگان مستقل قول دادیم که تا جایی که می توانیم از طرف آنها کار خواهیم کرد، زیرا می دانستیم بازیکنان ایکس باکس برای حمایت از کار آنها تشویق می شوند. ما به هیچ وجه آن وعده را محقق نمیدانیم، زیرا کار خود را به عنوان یک تعهد مداوم از جانب Xbox به توسعه دهندگان مستقل میدانیم. اما از طریق ID@Xbox، راهاندازی ID@Azure، کار ما با Game Pass و فراتر از آن برای کمک به توسعهدهندگان برای آوردن بازیهای خود به Xbox، و با واکنش جامعه به بازیهای شگفتانگیزی که میبینیم به این پلتفرم میآیند، احساس میکنیم که در مسیر درست پیشرفت می کنند.