تاریخ انتشار : 19 فروردین 1401

طبق گزارش ها، اپل در حال حاضر برنامه های تولید آیفون SE را 20 درصد کاهش داده است

طبق گزارش ها، اپل در حال حاضر برنامه های تولید آیفون SE را 20 درصد کاهش داده است
در حالی که وسایل الکترونیکی لوکس مانند PS5 و کارت‌های گرافیک ممکن است همچنان در چپ و راست فروخته شوند، ممکن است تقاضا برای ارائه‌های ارزان‌تر بودجه زیاد نباشد. طبق گزارشی از Nikkei Asia، اپل در سه ماهه آینده 20 درصد کمتر است.

طبق گزارش ها، اپل در حال حاضر برنامه های تولید آیفون SE را 20 درصد کاهش داده است

در حالی که وسایل الکترونیکی لوکس مانند PS5 و کارت‌های گرافیک ممکن است همچنان در چپ و راست فروخته شوند، ممکن است تقاضا برای ارائه‌های ارزان‌تر بودجه زیاد نباشد. طبق گزارشی از Nikkei Asia، اپل در سه ماهه آینده 20 درصد کمتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی کرده بود آیفون SE و 10 میلیون ایرپاد کمتر برای تمام سال 2022 تولید خواهد کرد. مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور، اعداد خاصی را در یادداشت خود در مورد تقاضا ارائه کرد. برای SE، گفت که انتظار دارد اپل در سال 2022 بین 15 تا 20 میلیون دستگاه SE عرضه کند، برخلاف تخمین قبلی او 25 تا 30 میلیون (که چیزی بین 22 تا 66 درصد کاهش در سال است).

این گزارش‌ها به مشکلات زنجیره تامین یا کمبود تراشه‌ها اشاره نمی‌کنند که بسیاری از صنعت الکترونیک را تحت تأثیر قرار داده است، زیرا دلیل عقب‌نشینی اپل از برنامه‌های تولید خود است. در عوض، آنها به تقاضای کمتر از حد انتظار برای آخرین گوشی مبتنی بر بودجه اپل اشاره می کنند.

قفل شدن شانگهای بر تولید آیفون SE تأثیری ندارد. با این حال، تقاضای آیفون SE جدید کمتر از حد انتظار است (وضعیت تحویل "در انبار" به عنوان یکی از شواهد، و من تخمین محموله خود را در سال 2022 به 15-20 میلیون کاهش دادم (در مقایسه با 25-30 میلیون قبلی).

— 郭明錤 (Ming-Chi Kuo) (@mingchikuo) 28 مارس 2022
عوامل زیادی وجود دارد که می تواند باعث شود افراد علاقه کمتری به iPhone SE نشان دهند. Nikkei به ترس از جنگ در اوکراین و تورم اشاره می‌کند، در حالی که CNBC به قرنطینه‌های ناشی از کووید در چین اشاره می‌کند که از نظر فیزیکی خرید گوشی جدید را برای مصرف‌کنندگان در آنجا سخت‌تر می‌کند. به علاوه، از تجربه شخصی صحبت می‌کنیم، افرادی که آیفون SE می‌خرند، لزوماً از آن دسته‌هایی نیستند که در لحظه عرضه یک مدل جدید تمام شده و ارتقا پیدا کنند. همچنین زمانی که قیمت بنزین بین 4 تا 6 دلار در هر گالن باشد، ممکن است به میزان قابل توجهی کمتر این کار را انجام دهند.

خود گوشی نیز قیمت بیشتری دارد – نسل جدید SE 30 دلار بیشتر از قبلی است، ظاهراً به لطف 5G. این هزینه را بین آن و مثلاً یک آیفون 12 یا 13 مینی کاهش می دهد (و خط تولید مینی همان چیزی است که آیفون SE باید باشد).

البته، با نگاهی به قیمت خرده فروشی، مینی به طور قابل توجهی گران تر است، اما قیمت های ماهانه کمی متفاوت است. در Verizon، SE برای مدل 64 گیگابایتی 11.94 دلار در ماه است. می توانید یک آیفون 12 مینی 64 گیگابایتی را با 16.66 دلار در ماه یا یک آیفون 13 مینی 128 گیگابایتی را با 19.44 دلار در ماه تهیه کنید. این تفاوت قیمت برای برخی مهم خواهد بود، اما احتمالاً افراد زیادی نیز وجود دارند که فکر می کنند، "چه جهنمی، فقط 5 دلار در ماه اضافی است." و مصرف‌کنندگان آگاه‌تر از قیمت ممکن است قیمت بالاتر را ببینند و تصمیم بگیرند تا چند ماه دیگر به چیزی که دارند پایبند بمانند.

همه اینها به این معنی است که این به طور خودکار به این معنی نیست که SE جدید یک فلاپ است. با این حال، 20 درصد کاهش بزرگی در تولید است و می تواند به تعیین نقطه مرجع برای فروش SE در طول چرخه عمر تلفن (احتمالاً چند ساله) کمک کند. و در حالی که هنوز خیلی زود است که بگوییم این چه معنایی برای نسل‌های آینده SE می‌تواند داشته باشد، این بحث احتمالاً در حال حاضر در اپل اتفاق افتاده است - اگر امیدوار باشم، شاید یک استقبال ملایم شرکت را وادار کند تا رویکرد Mini / Max را امتحان کند.

در فروشگاه آنلاین به فی شما می توانید محصولات مختلف را با هم مقایسه و با ضمانت اصلی بودن کالا، کالای مورد نظر خود را خرید کنید. با توجه به اینکه به فی محصولات خود را با بهترین قیمت و تحویل حداکثر 5 ساعته در تهران در اختیار مشتری های خود قرار می دهد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    پیشنهادهای ویژه
    • کابل HDMI حرفه ایی Kaiboer

      کابل HDMI حرفه ایی Kaiboer

      پشتیبانی از رزولیشن 2160 * 4096 60Hz پهنای باند: 18Gbps سازگار با 3D دارای خاصیت Ethernet کانال بازگشت صدا پشتیبانی از صدای دالبی True HD-Dolby 7.1 نایلون غلاف پی وی سی بافته شده عایق: ورق محافظ مایلار ، مس قلع و پلی اتیلن فوم (ژاپن) اتصالات روکش طلا 24K بدنه فلزی قطر خارجی: 8.3 میلی متر
      تماس بگیرید
      توضیحات بیشتر
    • هدست   A4TECH HS-60

      هدست A4TECH HS-60

      رابط: جک3.5 میلی متری نوع گوشی:دو گوشی نوع اتصال: با سیم باتری: ندارد
      تماس بگیرید
      توضیحات بیشتر
    • کارت کپچر HDMI ای زد کپ مدل 283S

      کارت کپچر HDMI ای زد کپ مدل 283S

      EZcap 283S HDMI Capture Card این نوع کپچر یک کپچر HDMI حرفه ای است با بدنه فلزی که بصورت اکسترنال و بدون استفاده و نیاز به سیستم ، قابلیت ضبط تصاویر از دستگاه های مختلف پخش کننده را دارد. این دستگاه دارای ورودی HDMI و فیش های کامپوننت YPbPr و AV است.
      ناموجود
      توضیحات بیشتر
    • کارت کپچر ایزی کپ 280 با کیفیت HD مناسب برای ضبط ویدئو و گیمینگ

      کارت کپچر ایزی کپ 280 با کیفیت HD مناسب برای ضبط ویدئو و گیمینگ

      280 Ezcap 280 HD Game Capture HD Video Capture هارد رکوردر EZCap 280، یک کارت کپچر بدون نیاز به کامپیوتر می باشد که قابلیت ضبط تصاویر بر روی فلش و هارد اکسترنال را دارد.
      5,625,000 تومان
      افزودن به سبد