تاریخ انتشار : 9 فروردین 1401

اپل iPhone SE، iPad Air، Debuts Studio Desktop را به روز می کند

اپل iPhone SE، iPad Air، Debuts Studio Desktop را به روز می کند
کوین کرول، تحلیلگر اصلی در Tirias Research، یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره با فناوری پیشرفته که دفاتری در سن خوزه، کالیفرنیا دارد، گفت که بسته‌بندی تراشه‌ها در کنار هم منطقی است. او به TechNewsWorld گفت: «با انجام این کار، آنها مجبور نیستند تراشه بزرگ‌تری بساز

اپل iPhone SE، iPad Air، Debuts Studio Desktop را به روز می کند

اپل مدل های iPhone SE و iPad Air خود را به روز کرد و یک دسکتاپ جدید را در یک رویداد آنلاین سه شنبه معرفی کرد.

آیفون SE جدید که با قیمت 429 دلار آمریکا به فروش خواهد رسید، دارای پردازنده جدیدی به نام تراشه A15 است و از شبکه 5G پشتیبانی می کند.

آیپد ایر با قیمت 599 دلار نیز ارتقای پردازنده را به پردازنده M1 اپل دریافت کرد و از 5G نیز پشتیبانی خواهد کرد.

اپل همچنین Mac Studio را معرفی کرد، یک دسکتاپ پرقدرت در یک جعبه مربع 7.7 اینچی. نسخه M1 Max با قیمت 1999 دلار به فروش می رسد در حالی که نسخه با تراشه جدید M1 Ultra قیمت 3999 دلار دارد.

علاوه بر این، اپل استودیو نمایشگر را معرفی کرد، صفحه نمایش 27 اینچی رتینا 5K با دوربین 12 مگاپیکسلی Ultra Wide و شش بلندگو با صدای مکانی. قیمت آن 1599 دلار است.

پیش‌سفارش‌ها بلافاصله با ارسال از 18 مارس در دسترس هستند.

The Power of Two

تیم باجارین، رئیس Creative Strategies، یک شرکت مشاوره فناوری در سن خوزه، کالیفرنیا، اظهار داشت: M1 Ultra مهمترین توسعه فناوری اعلام شده در رویداد امروز بود.

M1 Ultra با طراحی نیمه هادی جدید خود عملکرد بالا و مصرف انرژی پایینی را ارائه می دهد. او به TechNewsWorld گفت که این یک معامله بزرگ در بازار سازندگان است.

Ultra دارای پردازنده 20 هسته ای، پردازنده گرافیکی 64 هسته ای، پشتیبانی از حداکثر 128 گیگابایت حافظه یکپارچه و پهنای باند حافظه فوق العاده 800 گیگابایت بر ثانیه است. این کار را با ترکیب قدرت دو تراشه M1 که توسط فرآیند توسعه یافته توسط اپل به نام UltraFusion متصل شده اند، انجام می دهد.

راس روبین، تحلیلگر اصلی Reticle Research، "این دو تراشه نه تنها به عنوان یک عمل می کنند، بلکه برای توسعه دهندگان به عنوان یکی به نظر می رسند، بنابراین آنها نیازی به کدنویسی خاصی برای استفاده از قابلیت های دو برابری ندارند." یک شرکت مشاوره فناوری مصرف کننده در شهر نیویورک، به TechNewsWorld توضیح داد.

باجارین افزود: "نرم افزار با M1 Ultra خارج از جعبه کار خواهد کرد."

آینده ساخت تراشه

کوین کرول، تحلیلگر اصلی در Tirias Research، یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره با فناوری پیشرفته که دفاتری در سن خوزه، کالیفرنیا دارد، گفت که بسته‌بندی تراشه‌ها در کنار هم منطقی است. او به TechNewsWorld گفت: «با انجام این کار، آنها مجبور نیستند تراشه بزرگ‌تری بسازند و می‌توانند تراشه قدرتمندتری با حداقل طراحی سفارشی داشته باشند.

باب اودانل، بنیانگذار و تحلیلگر ارشد Technalysis Research، یک شرکت مشاوره و تحقیقات بازار فناوری در فاستر سیتی، کالیفرنیا، خاطرنشان کرد: رویکرد M1 Ultra اپل پیشروی برای ساخت تراشه در آینده است.

او به TechNewsWorld گفت: «نیاز به بسته‌بندی اجزا ضروری است، زیرا نمی‌توانیم به پارازیت ترانزیستورها روی یک تراشه ادامه دهیم. طراحی M1 Ultra آینده طراحی تراشه برای همه است.

اگرچه پیش از این رویداد گمانه زنی هایی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل نسل دوم سیلیکون های سری M خود را در جلسه از پیش ضبط شده معرفی خواهد کرد، اما اشاره ظریفی به چیزهایی که در راه است وجود داشت. روبین گفت: «فکر می‌کردم جالب بود که Ultra را آخرین تراشه در سری M1 توصیف کردند. این باعث می شود که باور کنیم M2 به زودی عرضه می شود.

Ultra در مدل رده بالای دسکتاپ مک استودیو اپل خواهد بود. مدل ارزان‌تر استودیو دارای پردازنده M1 Max با پردازنده 10 هسته‌ای، پردازنده گرافیکی تا 32 هسته، پشتیبانی از حداکثر 64 گیگابایت حافظه یکپارچه و پهنای باند حافظه 400 گیگابایت بر ثانیه است.

Gut Punch به Mac Pro

اودانل مشاهده کرد: «بسیاری از مردم توسط استودیو غافلگیر شدند. این اولین مدل کامپیوتری جدیدی است که اپل پس از مدت ها معرفی کرده است.

اگرچه اپل به این رویداد اشاره کرد که مدل جدید مک پرو در بال است، معرفی مک استودیو می تواند تأثیر نامطلوبی بر ثروت رایانه های قدیمی داشته باشد.

اودانل گفت: «اپل فروش مک پرو را با استودیو نابود کرد. وقتی می‌تواند دستگاه قدرتمندتری را با استودیو تهیه کند، هیچ کس در حال حاضر یک مک پرو نمی‌خرد.»

همراه با مک استودیو، اپل نمایشگر مک استودیو را با پشتیبانی از 14.7 میلیون پیکسل (218 پیکسل در اینچ)، یک میلیارد رنگ و روشنایی 600 نیت معرفی کرد. اودانل گفت: «نمایشگر استودیو یک مانیتور زیبا و چشمگیر است.

همچنین در این رویداد، اپل کوچکترین آیفون خود، 4.7 اینچی SE، را با پردازنده ای زیباتر، دوربین های بهتر و 5G تقویت کرد. نابیلا پوپال، مدیر تحقیقات IDC Worldwide Device، «احتمالاً SE جدید به خوبی نسخه اصلی که بسیار محبوب بود، فروش نخواهد داشت، اما این گوشی جدید در میان کاربران اپل که به دنبال یک گوشی میان رده با 5G هستند، بسیار محبوب خواهد بود. ردیاب ها به TechNewsWorld گفتند.

ویژگی های Trickle Down

SE جدید با قیمت 429 دلار به فروش می رسد و 30 دلار بیشتر از مدل قبلی خود است. دیوید مک کوئین، مدیر تحقیقات ABI Research، به TechNewsWorld گفت: «شگفت‌انگیز است که آنها می‌توانند 5G و یک پردازنده جدید سریع‌تر را تنها با 30 دلار بیش از قیمت اصلی SE اضافه کنند.

با این حال، O'Donnell کمتر تحت تأثیر قیمت قرار گرفت. او گفت: "من تعجب کردم که آنها نتوانستند آن را زیر 400 دلار دریافت کنند."

او اضافه کرد که SE از استراتژی "ترک پایین" اپل سود می برد. توضیح داد: «این پردازنده جدید و قدرتمندتر و 5G دارد که هر دو قبلاً در مدل‌های با قیمت بالاتر معرفی شده بودند.

روبین معتقد است که عرضه نکردن SE به بازار کمتر از 400 دلار به اندازه گذشته مهم نیست. او گفت: «این روزها تفاوت کمتری ایجاد می‌کند، زیرا بیشتر مصرف‌کنندگان با طرح‌های اقساطی پرداخت می‌کنند و 30 دلار اضافی در طول یک سال تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

روبین اضافه کرد که SE نه تنها برای کاربران جدید، بلکه برای کاربرانی که دستگاه کوچکتری می خواهند مناسب است.

در حالی که بسیاری از ویژگی‌های جدید موجود در آیفون‌های گران‌تر وجود دارد، SE تنها دارای Touch ID است و Face ID ندارد. روبین اظهار داشت: "شما برخی از قابلیت ها را با قیمتی بسیار پایین تر کنار می گذارید."

تحکیم موقعیت شماره یک

باجارین توضیح داد که SE به اپل اجازه می دهد تا در بازار میان رده شرکت کند. او خاطرنشان کرد: «این افراد بیشتری را وارد اکوسیستم اپل خواهد کرد.

باجارین با اشاره به دسته بندی خدمات بسیار مهم اپل، اظهار داشت که "برای رشد این تجارت، اپل باید پایگاه مشتریان خود را گسترش دهد."

اپل همچنین ویژگی های iPad Air را بدون افزایش قیمت آن افزایش داد. کرول می‌گوید: «اپل آی‌پد ایر را به دستگاهی توانمندتر تبدیل کرد و آن را به خانواده M1 آورد.

باجارین افزود: با پیشرفت های جدید، اپل در حال استحکام جایگاه آی پد به عنوان شماره یک در بازار تبلت است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    پیشنهادهای ویژه
    • کابل HDMI حرفه ایی Kaiboer

      کابل HDMI حرفه ایی Kaiboer

      پشتیبانی از رزولیشن 2160 * 4096 60Hz پهنای باند: 18Gbps سازگار با 3D دارای خاصیت Ethernet کانال بازگشت صدا پشتیبانی از صدای دالبی True HD-Dolby 7.1 نایلون غلاف پی وی سی بافته شده عایق: ورق محافظ مایلار ، مس قلع و پلی اتیلن فوم (ژاپن) اتصالات روکش طلا 24K بدنه فلزی قطر خارجی: 8.3 میلی متر
      تماس بگیرید
      توضیحات بیشتر
    • هدست   A4TECH HS-60

      هدست A4TECH HS-60

      رابط: جک3.5 میلی متری نوع گوشی:دو گوشی نوع اتصال: با سیم باتری: ندارد
      تماس بگیرید
      توضیحات بیشتر
    • کارت کپچر HDMI ای زد کپ مدل 283S

      کارت کپچر HDMI ای زد کپ مدل 283S

      EZcap 283S HDMI Capture Card این نوع کپچر یک کپچر HDMI حرفه ای است با بدنه فلزی که بصورت اکسترنال و بدون استفاده و نیاز به سیستم ، قابلیت ضبط تصاویر از دستگاه های مختلف پخش کننده را دارد. این دستگاه دارای ورودی HDMI و فیش های کامپوننت YPbPr و AV است.
      ناموجود
      توضیحات بیشتر
    • کارت کپچر ایزی کپ 280 با کیفیت HD مناسب برای ضبط ویدئو و گیمینگ

      کارت کپچر ایزی کپ 280 با کیفیت HD مناسب برای ضبط ویدئو و گیمینگ

      280 Ezcap 280 HD Game Capture HD Video Capture هارد رکوردر EZCap 280، یک کارت کپچر بدون نیاز به کامپیوتر می باشد که قابلیت ضبط تصاویر بر روی فلش و هارد اکسترنال را دارد.
      5,625,000 تومان
      افزودن به سبد