تاریخ انتشار : 16 فروردین 1401

Forza Horizon 5 پشتیبانی از زبان اشاره را در سراسر صحنه های بازی معرفی می کند

Forza Horizon 5 پشتیبانی از زبان اشاره را در سراسر صحنه های بازی معرفی می کند
توسعه‌دهنده استودیوی Xbox Game Playground Games و Xbox از Akitt به عنوان مشاور دعوت کردند زمانی که در اوایل توسعه تصمیم گرفتند پشتیبانی از زبان اشاره را در Forza Horizon 5 بگنجانند.

Forza Horizon 5 پشتیبانی از زبان اشاره را در سراسر صحنه های بازی معرفی می کند

اگرچه کامرون آکیت کم شنوایی بزرگ شد، اما برای او زبان اشاره بریتانیا زبان دوم است. انگلیسی اولین اوست. یک گیمر مشتاق، زیرنویس‌هایی را که می‌شنود تکمیل می‌کند و چیزهایی را که ممکن است به دلیل نویز بیش از حد پس‌زمینه اشتباه شنیده یا از دست داده باشد، تصحیح می‌کند. اما او دوستانی دارد که ناشنوا هستند و خواندن زیرنویس‌ها باعث خستگی آنها می‌شود.

آکیت، معلم ناشنوایان و مشاور دسترسی مقیم لندن، می‌گوید: «برای آنها، این یک تجربه واقعاً خسته‌کننده است، عدم دسترسی به زبان اول شما. ما باید بتوانیم به همان ضربات داستانی و اجزای روایت دسترسی داشته باشیم. در غیر این صورت، ما فقط نیمی از تصویر را دریافت می کنیم و تجربه کامل را دریافت نمی کنیم. گنجاندن زبان اشاره در مورد این است که افراد ناشنوا و کم شنوا را قادر می سازد تا بر تجربه بازی خود مالکیت داشته باشند.

توسعه‌دهنده استودیوی Xbox Game Playground Games و Xbox از Akitt به عنوان مشاور دعوت کردند زمانی که در اوایل توسعه تصمیم گرفتند پشتیبانی از زبان اشاره را در Forza Horizon 5 بگنجانند. از اول مارس، یک به‌روزرسانی رایگان درون بازی شامل زبان اشاره آمریکایی (ASL) و زبان اشاره بریتانیا (BSL) از سینمای درون بازی خود پشتیبانی می کند.

این به‌روزرسانی شامل بازیگرانی از ناشنوایان و کم‌شنوایان می‌شود که در بخش‌هایی از داستان بین رانندگی، مانند پریدن به چالش‌ها، آماده شدن برای مسابقه، ملاقات با بازیکنان دیگر و مسابقه در سراسر مکزیک در حالی که هواپیماها در بالای سرشان پرواز می‌کنند، امضا می‌کنند.

آکیت می‌گوید که داشتن یک انسان روی صفحه که آن عناصر را به زبان مادری شخص توضیح می‌دهد (در این مورد زبان اشاره) پویایی متفاوتی است که زمینه جدیدی را ایجاد می‌کند.

آکیت می‌گوید: «دیدن یک بازیگر ناشنوا در گوشه در حال امضای BSL در بازی سورئال و جذاب است. "این فوق العاده است - یک گزینه زبان دیگر."

مهندس نرم افزار مایکل آنتونی در کودکی شنوایی خود را از دست داد. برای او ناشنوا بودن به معنای عضوی از یک جامعه فرهنگی و زبانی است. در حالی که ASL (که از خانواده زبانی متفاوتی نسبت به BSL می آید) زبان اول او نیست، او به آن مسلط است.

بنابراین، زمانی که او توانست نگاهی اجمالی به آپدیت Forza Horizon 5 که شامل ASL می‌شود، داشته باشد، یکی از چیزهایی که او را شگفت‌زده کرد این بود که تعامل با بازی بسیار آسان‌تر بود. او احساس می‌کند که می‌تواند بیشتر درگیر بازی شود، از طریق استعداد بازیگران زبان اشاره به لحن صدا و اشتیاق صداپیشگان در بازی سرنخ می‌زند.

من واقعاً از تمایل تیم برای انجام این بازی تحت تأثیر قرار گرفتم. یکی از چیزهایی که در ابتدا از آن دفاع کردم این بود که آنها نباید فقط یک مترجم ASL دریافت کنند. آنها باید از زبان بومی استفاده کنند تا وارد شوند و این اجراها را انجام دهند. فقط یک نفر نمی تواند این کار را انجام دهد. یک تیم می خواهد. آنتونی، که در مایکروسافت روی خدماتی کار می‌کند که از ایجاد گزارش‌های مالی دقیق برای گزارش‌های فصلی/پایان سال اطمینان حاصل می‌کند و همچنین در کمیته راهبری بازی و معلولیت شرکت است، می‌گوید بسیاری از تفاوت‌های ظریف تنها با زیرنویس‌ها یا شرح‌ها از بین می‌روند. "اما با این، من چیزی را از دست نمی دهم. از لحاظ خوبی غول‌پیکر است.»

برای جنی لی فلوری، مدیر ارشد دسترسی مایکروسافت، ناشنوایی او بخشی از شخصیت اوست. وقتی مردم به او می گویند متاسفند که ناشنوا است، او می گوید که اینطور نیست. (او متأسف است که نمی توانند امضا کنند.) برای او، زیرنویس ها هرگز عمق، معناشناسی، احساسات و هیجان ناشی از زبان گفتاری را منتقل نمی کنند.

پیچیدگی بازی‌ها، که نقطه قوت آن‌هاست، همچنین چالش‌هایی را به همراه دارد که ما به‌عنوان سازندگان باید راهی برای حل آن‌ها پیدا کنیم.

دانستن اینکه بازیگرانی در حال امضای قرارداد در Forza Horizon 5 هستند به این معنی است که او مجبور نیست به خانواده‌اش مراجعه کند و از آنها بپرسد که چه چیزی را از دست داده است.

«افراد معلول و ناشنوای زیادی وجود دارند. و هر روز درهای بسته زیادی وجود دارد. و منظور من از آن این است که ما به طور مداوم و پیوسته با نابرابری هایی که وجود دارد سر و کار داریم. این واقعیت که من می توانم در همان زمین بازی آنها باشم به این معنی است که روی درهای بسته متمرکز نیستم. من در تلاش برای حل یک نابرابری نیستم. من در کنار خانواده ام حضور دارم و هیچ چیز برای من مهم تر از این نیست.» "این به عنوان یک فرد ناشنوا با من ارتباط برقرار می کند. بازی جنبه مهمی از زندگی همه است، اکنون بیش از هر زمان دیگری با توجه به این همه گیری، بسیاری از آنها از نظر اجتماعی منزوی خواهند شد.

بازی نقش مهمی در عبور از یک آسیب تروماتیک برای تارا وولکر، که پیشتاز دسترسی به استودیوی بازی Xbox است، ایفا کرد. او 10 ساله بود که در حالی که از مدرسه به سمت خانه می رفت با یک ماشین برخورد کرد و دوره نقاهت زیادی داشت.

من نمی توانستم بیرون بروم، با دوستانم کارهایی انجام دهم. به هر حال من عاشق انجام بازی‌های ویدیویی بودم، بنابراین در آن دوره، بازی‌های ویدیویی باعث شد که در دوران نقاهت به کودکی ادامه دهم و چگونه می‌توانم هنوز هم با دوستانم کارهایی را انجام دهم.» اصلی Zelda، Sonic the Hedgehog و Indiana Jones and the Last Crusade. این تنها زندگی من برای چند ماه بود، اما تاثیر آن بر من هنوز وجود دارد. من می دانم که بازی چقدر می تواند مهم باشد."

چند سال پیش، وولکر کارگاهی فراگیر را در Playground Games - که در اوایل توسعه Forza Horizon 5 برای دریافت بازخورد از افراد ناشنوا و کم شنوا متعهد شده بود - رهبری کرد و از شبکه خود از افراد در جامعه معلولان در بریتانیا بهره برد. او با Akitt و دیگر کارشناسان موضوع تماس گرفت و آنها را در اتاقی با توسعه دهندگانی که روی بازی کار می کردند گرد هم آورد.

Voelker که پیشینه‌اش شامل توسعه بازی از جمله BioShock Infinite است، می‌گوید: «این لحن را برای کل محصول آینده تعیین می‌کند. "آنها آن را در فرآیند توسعه قرار دادند."

در طی دو روز، توسعه‌دهندگان از افراد جامعه معلولان یاد گرفتند و به اتاق‌هایی رفتند که در آن افراد تجربیات خود را در مورد بازی‌ها به اشتراک می‌گذاشتند و چه چیزی آنها را از داشتن تجربه مشابه با همسالان بدون معلولیت باز می‌داشت.

تارنیا اسمیت، تهیه‌کننده Playground Games برای Forza Horizon 5، می‌گوید: «ما باید با آنها صحبت کنیم و بفهمیم که آنها با چه چیزی در بازی دست و پنجه نرم کردند. ما آموختیم که اگرچه فکر می‌کنیم زیرنویس‌ها عالی هستند و به همه کمک می‌کنند، اما در واقع برای افرادی که ناشنوا یا کم‌شنوا هستند و به امضا کردن اعتماد دارند، مفید نیستند. این یک زنگ بیداری بزرگ برای ما بود.»

Playground Games در آن مرحله تصمیم گرفت که دسترسی را به یک ستون اصلی بازی تبدیل کند، که جایزه نوآوری در دسترس‌پذیری را در The Game Awards 2021 و همچنین دو مورد Can I Play That را از آن خود کرد؟ جوایز دسترسی در همان سال.

مایک براون، مدیر خلاق Forza Horizon 5، می‌گوید: «و ما متوجه شدیم که فرصتی برای کمک به مردم برای لذت بردن بیشتر از بازی‌های ما با افزودن این ویژگی وجود دارد.» اینها بخش‌های کلیدی بازی هستند که باید حفظ و محافظت شوند.

این تیم همچنین نیاز عمیق‌تر به این ویژگی‌های دسترسی را درک کردند.

«بازی‌ها چیزهایی را از شما می‌خواهند تا آنها را تجربه کنید. براون می‌گوید و وقتی این کار را انجام می‌دهید، بازیکنانی خواهند بود که چیزهای مختلف، سطوح مختلف چالش را پیدا می‌کنند. "من فکر می کنم ما به فشار آوردن و حل این مشکلات برای مردم برای مدت بسیار بسیار طولانی ادامه خواهیم داد. پیچیدگی بازی‌ها، که نقطه قوت آن‌هاست، همچنین چالش‌هایی را به همراه دارد که ما به‌عنوان سازندگان باید راهی برای حل آن‌ها پیدا کنیم.»

این یک منحنی یادگیری برای بازی‌های Playground بود، اما آنها در طول مسیر آن را اصلاح کردند.

اسمیت می‌گوید اولین کاری که انجام دادند استخدام شرکتی بود که توسط افراد ناشنوا اداره می‌شد تا تست‌های بازیگری را برگزار کند و به بازیگران برای صحنه‌ها کمک کند. سپس متوجه شدند که به افراد بیشتری نیاز دارند: یک مترجم برای برقراری ارتباط با بازیگران و گروه و همچنین با بازیگر و یک مشاور تا مطمئن شوند آنچه که بازیگر امضا می‌کند مطابق با استاندارد و زبان خوب است.

برای بازی‌های Playground، تمرکز بر قابلیت دسترسی باعث ایجاد یک فرآیند کاملاً جدید برای وارد کردن همه آن به بازی و سپس آزمایش برای اطمینان از عملکرد صحیح آن شد. استودیو دائماً با افراد ناشنوا و کم شنوا، مانند آکیت، مشورت می کرد که از او دعوت می کردند تا بازی را انجام دهند و واکنش او را بسنجند.

برای Akitt، این به‌روزرسانی سابقه‌ای برای دیگر استودیوهای بازی و به طور کلی صنعت بازی ایجاد می‌کند.

این واقعاً یک سابقه ایجاد می کند. یک نوار تعیین می کند. این بسیار شبیه قلمرو جدید است، زیرا اگر شرکتی مانند Playground می تواند این کار را انجام دهد، چرا استودیوهای بزرگ دیگر نمی توانند به همان اندازه ادامه دهند؟ آکیت می گوید. جالب است که ببینیم چه می‌شود. آیا قالب استانداردسازی وجود خواهد داشت، آیا استودیوهای دیگر تقلید خواهند کرد؟ و چه فرصت هایی برای جامعه ناشنوایان و کم شنوایان وجود دارد؟

براون می گوید تعهد به همه گیمرها ادامه دارد.

او می‌گوید: «من فکر می‌کنم ساختن بازی‌هایی مانند این آسان است و فکر می‌کنم شاید در زمینه دسترسی متخصص هستید. "من فکر می کنم که ما باید تواضع واقعی داشته باشیم و توانایی ادامه دادن، سوال پرسیدن و تلاش برای بهتر شدن را داشته باشیم."

در فروشگاه آنلاین به فی شما می توانید محصولات مخلتف مایکروسافت را با هم مقایسه و با ضمانت اصلی بودن کالا، کالای مورد نظر خود را خرید کنید. با توجه به اینکه به فی محصولات خود را با بهترین قیمت و تحویل حداکثر 5 ساعته در تهران در اختیار مشتری های خود قرار می دهد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    پیشنهادهای ویژه
    • کابل HDMI حرفه ایی Kaiboer

      کابل HDMI حرفه ایی Kaiboer

      پشتیبانی از رزولیشن 2160 * 4096 60Hz پهنای باند: 18Gbps سازگار با 3D دارای خاصیت Ethernet کانال بازگشت صدا پشتیبانی از صدای دالبی True HD-Dolby 7.1 نایلون غلاف پی وی سی بافته شده عایق: ورق محافظ مایلار ، مس قلع و پلی اتیلن فوم (ژاپن) اتصالات روکش طلا 24K بدنه فلزی قطر خارجی: 8.3 میلی متر
      تماس بگیرید
      توضیحات بیشتر
    • هدست   A4TECH HS-60

      هدست A4TECH HS-60

      رابط: جک3.5 میلی متری نوع گوشی:دو گوشی نوع اتصال: با سیم باتری: ندارد
      تماس بگیرید
      توضیحات بیشتر
    • کارت کپچر HDMI ای زد کپ مدل 283S

      کارت کپچر HDMI ای زد کپ مدل 283S

      EZcap 283S HDMI Capture Card این نوع کپچر یک کپچر HDMI حرفه ای است با بدنه فلزی که بصورت اکسترنال و بدون استفاده و نیاز به سیستم ، قابلیت ضبط تصاویر از دستگاه های مختلف پخش کننده را دارد. این دستگاه دارای ورودی HDMI و فیش های کامپوننت YPbPr و AV است.
      ناموجود
      توضیحات بیشتر
    • کارت کپچر ایزی کپ 280 با کیفیت HD مناسب برای ضبط ویدئو و گیمینگ

      کارت کپچر ایزی کپ 280 با کیفیت HD مناسب برای ضبط ویدئو و گیمینگ

      280 Ezcap 280 HD Game Capture HD Video Capture هارد رکوردر EZCap 280، یک کارت کپچر بدون نیاز به کامپیوتر می باشد که قابلیت ضبط تصاویر بر روی فلش و هارد اکسترنال را دارد.
      5,625,000 تومان
      افزودن به سبد