تاریخ انتشار : 11 اسفند 1400

جذاب ترین رویداد ها درکنگره جهانی موبایل MWC 2022 نبودند.

جذاب ترین رویداد ها درکنگره جهانی موبایل MWC 2022 نبودند.
لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های 2 در 1 در کنگره جهانی موبایل در بارسلون به اجرا درآمدند.

کنگره جهانی موبایل به بارسلون بازگشته است. اما مثل قبل نیست. بله، این رویداد در سال‌های اخیر در حال تغییر بوده است .

جذاب ترین رویداد ها درکنگره جهانی موبایل MWC 2022 نبودند.


لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های 2 در 1 در کنگره جهانی موبایل در بارسلون به اجرا درآمدند.

کنگره جهانی موبایل به بارسلون بازگشته است. اما مثل قبل نیست. بله، این رویداد در سال‌های اخیر در حال تغییر بوده است – از برگزاری رویدادهای سامسونگ برای پرچمداران گلکسی خود قبل از برگزاری نمایشگاه تا همه‌گیری که رویداد سالانه را در دو سال گذشته مختل کرده است.

درست است که سامسونگ هفته‌ها قبل از این رویداد، آخرین سری گلکسی اس 22 خود را معرفی کرد، در حالی که برندهای بزرگی مانند سونی گفتند که اصلاً در این رویداد حضور نخواهند داشت. علاوه بر این، OnePlus، که اغلب دلیل بزرگی برای تنظیم MWC هر ساله برای عرضه آخرین پرچمدار خود است، به طرز عجیبی AWOL بوده است .

در عوض، برندهای موبایلی مانند TCL، نوکیا و موتورولا این قلعه را در دست دارند. شاید این معتبرترین رشته نباشد، اما آنها با انبوهی از اطلاعیه ها آمدند تا نمایشگاه را جالب نگه دارند.

خارج از شرکت هایی که محصولاتشان به راحتی در ایالات متحده موجود است، موارد بیشتری در دستور کار قرار داشت. برندهایی مانند Realme، Honor و Xiaomi همگی سخت افزاری برای نمایش داشتند. شاید جالب ترین چیز برای ناظران آمریکایی چیزی باشد که Oppo رونمایی کرد. Oppo Find X5 Pro، درست قبل از MWC رونمایی شد، حتی با همکاری Hasselblad - یک تیم جدید که سال گذشته به OnePlus 9 Pro آمد.

خوشبختانه، جدای از این نمایش محدود عجیب و غریب از دنیای تلفن، در MWC 2022 چیزهای بیشتری وجود داشت. 

بوک های جدید اولترا گلکسی سامسونگ

علیرغم عدم عرضه گوشی پرچمدار در این رویداد، ما در واقع برای یکی از جالب‌ترین مجموعه‌های محصولات MWC 2022 به یک برند برتر فناوری بازگشتیم: سامسونگ که Galaxy Book2 Pro و Galaxy Book2 Pro 360 را معرفی کرد.

اولین نسخه‌ها از نظر طراحی بدون زواید، فقط خوش‌ساخت، شیک و فوق‌العاده نازک بودند، در کنار مشخصات برتر اولترابوک. Galaxy Book2 Pro و Book2 Pro 360 همچنان به روند ادامه می دهند. شما هنوز همه آنچه را که ذکر کردیم دریافت می‌کنید، اما با دوز 2022 از جدیدترین تراشه‌های اینتل، تاندربولت 4، وب‌کم FHD 1080p و قابلیت‌های شارژ 65 واتی USB-C. Samsung Galaxy Book2 Pro با قیمت اولیه 1050 دلار (999 پوند) و Galaxy Book2 Pro 360 از 1250 دلار (949 پوند) شروع می شود.

جدیدترین ThinkPad لنوو


در حالی که لپ‌تاپ‌های سامسونگ در حال حاضر درجه یک و عالی هستند، اما دستگاه‌هایی نیستند که شما را در مورد آینده محاسبات هیجان‌زده کنند. در MWC امسال، لنوو و هواوی این موضوع را در فضای لپ‌تاپ پوشش دادند.

لنوو لپ‌تاپ‌های بهره‌وری زیادی را برای خانه و مشاغل و همچنین برخی از لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌های بازی و غیره معرفی کرد. با این حال، انتخاب دسته اول Lenovo ThinkPad X13s Gen 1 است.

این یک دستگاه جدید برای لنوو است و چیزی که آن را متمایز می کند این است که اولین دستگاهی است که معرفی شده است که دارای تراشه Snapdragon 8cx Gen 3 است - جدیدترین سیستم رایانه شخصی اسنپدراگون (SoC). هیجان‌انگیز است زیرا ویندوز روی ARM نشان داده است که می‌تواند سخت‌افزار عالی مانند Surface Pro X فوق‌العاده نازک و مخفی را تسهیل کند، اما مشکلات سازگاری و عملکرد تا کنون حاکم بوده است.

پس از موفقیت اپل در حرکت به سمت ARM برای مک بوک ایر و مک بوک پرو 14 اینچی خود - با ارائه دستاوردهای بازدهی بزرگ و در عین حال حفظ عملکرد - انتقال ویندوز به معماری تراشه مشابه امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. اما این مسیر سختی بوده است، و به نظر می‌رسد هر تراشه جدید اسنپدراگون رایانه شخصی و به‌روزرسانی ویندوز، نویدهایی را برای بهبود سازگاری به ارمغان می‌آورد. ThinkPad X13s Gen 1 اولین فرصت برای قرار دادن تراشه 8cx Gen 3 و ویندوز 11 در ترکیب ARM خواهد بود.

Huawei First 2-in-1 and an iMac-alike

در حالی که این محصول بعدی هواوی در سواحل ایالات متحده عرضه نخواهد شد، اما در بازارهایی که هوآوی همچنان در دسترس است - مانند بریتانیا، اروپا و چین، ارزش بررسی دارد. Huawei MateBook E اولین تلاش این شرکت برای تولید دستگاه 2 در 1 شبیه به سرفیس پرو است.

جزء تبلت بسیار نازک است - مانعی که سرفیس پرو 8 به روزسازی شده سعی کرد آن را برطرف کند اما با عمر باتری ضعیف و فن‌های فعال مواجه شد. جالب است که ببینیم آیا هواوی توانسته است تعادل را به درستی برقرار کند یا خیر.

سپس، کیندل و هوآوی MatePad Paper مانند کیندل وجود دارد - یک تبلت 10.3 اینچی جوهر الکترونیکی که به دنبال پاسخگویی به نیازهای خواندن الکترونیکی و یادداشت برداری شماست.

همه چیز برای هواوی MateStation X است، یک دستگاه همه کاره با حالات جدی iMac. هیچ GPU اختصاصی وجود ندارد، فقط یک تراشه موبایل AMD، آن را در رقابت با جدیدترین M1 Mac رنگارنگ قرار می دهد.

TCL Goes Tab-Tastic

با بازگشت به یکی از برندهایی که بیشترین تلاش خود را برای حفظ "موبایل" در کنگره جهانی موبایل انجام داد، TCL از ورود به دسته های دیگر عقب نمانده است. TCL دامنه تبلت های خود را با NXTPAPER MAX 10، TAB 10 HD 4G و TAB 10s 5G خود گسترش داد. دستگاه‌های NXTPAPER TCL یک بوم کاغذ مانند را برای طراحی و یادداشت‌برداری ارائه می‌کنند و در عین حال سایر ویژگی‌های تبلت مانند صفحه نمایش FHD+ با حاشیه باریک را برای نمایش فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی به شما می‌دهند.

سایر گزینه‌های تبلت TCL سنتی‌تر هستند و بیشتر جذابیت خود را از عمر باتری بزرگ می‌گیرند: 5500 میلی‌آمپر ساعت برای TAB 10 HD 4G، و 8000 میلی‌آمپر ساعت برای TAB 10s 5G، و همچنین قیمت‌های پایین.

اطلاعات موجود در مورد NXTPAPER MAX 10 در ایالات متحده و اروپا با قیمت 269 یورو (~ 304 دلار / 227 پوند) ارائه می شود. TCL TAB 10 HD 4G در حال حاضر در اروپا در دسترس است و در ایالات متحده در دسترس خواهد بود، با قیمت اولیه 179 یورو (~ 202 دلار / 151 پوند)، در حالی که TCL TAB 10s 5G در اواخر سال به فروش خواهد رسید، با شروع از 349 یورو (~ 394 دلار / 294 پوند). TCL همچنین نشان داد که یک TAB PRO 12 5G رده بالاتر جدید در راه است، با نمایشگر بزرگ برای تمرکز سرگرمی و بهره‌وری.

موبایل بدون نمایش

همه این محصولات جدید و جالب غیر تلفن همراه این سوال را مطرح می‌کنند: چرا دسته‌بندی‌های محصولات دیگر در کانون توجه قرار دارند؟ بله، پس از همه‌گیری، همه شرکت‌ها مانند سونی فوق‌الذکر مشتاق MWC 2022 نبودند. همچنین، تولیدکنندگان تلفنی که در ایالات متحده حضور زیادی ندارند، اکنون بخش قابل توجهی از خط تولید این نمایشگاه را تشکیل می دهند - مانند شیائومی، اوپو، ریلمی و آنر. عدم وجود یک پرچمدار جدید OnePlus نیز واقعا کمکی نمی کند.

علاوه بر این، برندهایی مانند کوالکام مایلند این روایت را مطرح کنند که رایانه‌های شخصی در حال تبدیل شدن به یک تجربه تلفن همراه نیز هستند، بحثی که با حرکت اپل به سمت تراشه‌های ARM سنتی تلفن همراه در لپ‌تاپ‌هایش آسان‌تر می‌شود.

رایانه شخصی اینجاست که بماند. قرار است قوی‌تر شود... موبایل‌تر می‌شود، این سخنان الکس کاتوزیان، معاون ارشد و مدیر کل کوالکام در یک پست وبلاگی درباره آینده رایانه شخصی است.

چرا نمایش تلفن همراه پر از وسایل دیگری است که کار و بازی از خانه را تسهیل می کند؟ این شرکت‌ها بر این باورند که این همان چیزی است که مردم می‌خواهند و مایلند به آن متعهد شوند.

در فروشگاه آنلاین به فی شما می توانید محصولات مخلتف برندهای مختلف را با هم مقایسه و با ضمانت اصلی بودن کالا، کالای مورد نظر خود را خرید کنید. با توجه به اینکه به فی محصولات خود را با بهترین قیمت و تحویل حداکثر 5 ساعته در تهران در اختیار مشتری های خود قرار می دهد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    پیشنهادهای ویژه
    • کابل HDMI حرفه ایی Kaiboer

      کابل HDMI حرفه ایی Kaiboer

      پشتیبانی از رزولیشن 2160 * 4096 60Hz پهنای باند: 18Gbps سازگار با 3D دارای خاصیت Ethernet کانال بازگشت صدا پشتیبانی از صدای دالبی True HD-Dolby 7.1 نایلون غلاف پی وی سی بافته شده عایق: ورق محافظ مایلار ، مس قلع و پلی اتیلن فوم (ژاپن) اتصالات روکش طلا 24K بدنه فلزی قطر خارجی: 8.3 میلی متر
      تماس بگیرید
      توضیحات بیشتر
    • هدست   A4TECH HS-60

      هدست A4TECH HS-60

      رابط: جک3.5 میلی متری نوع گوشی:دو گوشی نوع اتصال: با سیم باتری: ندارد
      تماس بگیرید
      توضیحات بیشتر
    • کارت کپچر HDMI ای زد کپ مدل 283S

      کارت کپچر HDMI ای زد کپ مدل 283S

      EZcap 283S HDMI Capture Card این نوع کپچر یک کپچر HDMI حرفه ای است با بدنه فلزی که بصورت اکسترنال و بدون استفاده و نیاز به سیستم ، قابلیت ضبط تصاویر از دستگاه های مختلف پخش کننده را دارد. این دستگاه دارای ورودی HDMI و فیش های کامپوننت YPbPr و AV است.
      ناموجود
      توضیحات بیشتر
    • کارت کپچر ایزی کپ 280 با کیفیت HD مناسب برای ضبط ویدئو و گیمینگ

      کارت کپچر ایزی کپ 280 با کیفیت HD مناسب برای ضبط ویدئو و گیمینگ

      280 Ezcap 280 HD Game Capture HD Video Capture هارد رکوردر EZCap 280، یک کارت کپچر بدون نیاز به کامپیوتر می باشد که قابلیت ضبط تصاویر بر روی فلش و هارد اکسترنال را دارد.
      5,625,000 تومان
      افزودن به سبد