تاریخ انتشار : 14 فروردین 1401

Power On: The Story of Xbox: مستندهای جدید منشا ایکس باکس و تکامل آن را در طی 20 سال بررسی می کنند.

Power On: The Story of Xbox: مستندهای جدید منشا ایکس باکس و تکامل آن را در طی 20 سال بررسی می کنند.
بیست سال پیش، یک گروه کوچک در مایکروسافت در آن زمان یک جاه طلبی ظاهراً جسورانه را در پیش گرفت: ایجاد یک کنسول بازی ویدیویی از ابتدا و رقبای بسیار شناخته شده‌تر.

Power On: The Story of Xbox: مستندهای جدید منشا ایکس باکس و تکامل آن را در طی 20 سال بررسی می کنند.

با وجود موانع زیاد، ایکس باکس متولد شد. و در طی دو دهه، به یک حضور ماندگار در همه جا در فرهنگ بازی و پاپ در سراسر جهان تبدیل شد.

اما تاکنون، داستان کامل آن آغازها، توقف‌ها و شروع‌های فروتنانه از دیدگاه درونی جامعی بیان نشده است. «Power On: The Story of Xbox» یک مستند شش قسمتی جدید است که به صورت رایگان در حال پخش است تا هر کسی بتواند آن سفر پر فراز و نشیب را بررسی کند - مستقیماً از کسانی که در زمان شروع همه چیز آنجا بودند، که برخی از آنها هنوز بخشی از سازمان هستند، بشنوند. 

تنش های زیادی در این راه وجود دارد، از مبارزات خود ایکس باکس در مایکروسافت، تا تلاش برای متقاعد کردن گیمرها و عموم مردم به جدی گرفتن آن در بازاری که هیچ کششی نداشت. با وجود موفقیت این شرکت در بازی های رایانه شخصی، دنیای کنسول ها کاملاً متفاوت بود. اما گروه ایکس‌باکس به لطف طرفداران وفاداری که در روزهای خوب و بد به برند کنسول پایبند بودند، پایداری کردند و به یک جامعه آنلاین با بیش از ۱۰۰ میلیون بازیکن فعال ماهانه در سراسر جهان تبدیل شدند. برای بسیاری از بازیکنان ایکس‌باکس، این سری آن‌ها را از خط حافظه خارج می‌کند تا نوستالژی آن روزهای اولیه را تجربه کنند.

کریس کاپوسلا، مدیر ارشد بازاریابی مایکروسافت، که این مستند را با داستان منشأ یک ابرقهرمان مقایسه می‌کند، می‌گوید: «ما تعدادی از بزرگترین طرفداران جهان را داریم و این هدیه‌ای به آنهاست. می‌خواهید بدانید: آنها چگونه به ابرقدرت‌ها دست یافتند؟ در این راه چه چیزی را باید قربانی می کردند؟»

او در اولین تماشای خود، هر شش قسمت را پشت سر هم تماشا کرد.

کاپوسلا، که می‌گوید هرکسی که ریشه‌ای برای داستان‌سرایی کند، این موضوع را در داستان می‌بیند، می‌افزاید: «احساس می‌کردم که این یک فرصت داستان‌سرایی عالی بود، و برای برآمدگی‌ها و کبودی‌های موجود در مسیر بسیار معتبر بود. سلسله. «این اندکی از آن داستان ضدفرهنگی خلقت و تداوم و شکست و موفقیت است. و حتی اگر یک گیمر نیستید، این تم ها جهانی هستند. ما همیشه می‌خواهیم در مورد کسانی بشنویم که کارهای جنون آمیزی انجام دادند و برخلاف جریان شنا کردند.»

اگر گیمر یا اهل بازی نیستید، این مجموعه همچنان ممکن است از جنبه‌های دیگر جذاب باشد، زیرا داستان این است که چگونه تعدادی از متفکران مرتد ایده‌ای را دنبال کردند که مسیر و سرنوشت یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان را تغییر داد.

کاپوسلا می‌گوید: «این به معنای ندانستن کاری است که انجام می‌دهید و به هر حال برای آن تلاش می‌کنید، بنابراین به نوعی جاه‌طلبی با ساده لوحی است. "و واقعاً کمی داستان بزرگ شدن است، برای مجموعه‌ای از مردم که واقعاً نمی‌دانستند وارد چه چیزی می‌شوند."

در طول مسیر، پیچ و خم‌هایی وجود داشت، ریسک‌هایی که در نهایت به ثمر نشستند، مانند گنجاندن پورت اترنت، که معلوم شد به معنای واقعی کلمه یک تغییر دهنده بازی است که به اتصال بازیکنان و ایجاد جامعه‌ای که سراسر جهان را در بر می‌گیرد کمک می‌کند. . چنین افزوده‌هایی اساساً مهم بودند و ایکس‌باکس را از بسته متمایز می‌کردند. بینندگان نقاط عطف دیگری را در این مسیر مشاهده خواهند کرد که به تثبیت جایگاه ایکس باکس در تاریخ بازی کمک کردند: Xbox Live، انتشار Halo 2، Xbox Game Pass و آخرین شرط بندی بزرگ ایکس باکس در زمینه بازی های ابری.

تینا سامرفورد، رئیس برنامه نویسی ایکس باکس، بیشتر این نکات برجسته و کم نور را به طور مستقیم تجربه کرد. او که از یک پس‌زمینه هالیوود بود که بازی‌های ویدیویی را برای شبکه تلویزیونی پولی G4 پوشش می‌داد، حتی در سال 2002 یک مستند در مورد ایکس‌باکس ساخت. در 16 سال کارش در مایکروسافت، شاهد پیشرفت شرکت به نقطه‌ای بود که این نوع داستان آماده روایت بود. ، بدین ترتیب.

زمانی که من در ابتدا ایده ساخت این مستند را مطرح کردم، پیش‌بینی می‌کردم که این ایده در داخل با نگرانی و شک و تردید زیادی مواجه شود. و مطمئناً برخی از آن‌ها وجود داشت، اما در بیشتر موارد این ایده با کنجکاوی و هیجان روبرو شد.» سامرفورد می‌گوید. فکر می‌کنم همه ما فهمیدیم که ایکس‌باکس یک تجارت بسیار متفاوت برای مایکروسافت است و اگر کنجکاو بودیم که همه چیز چگونه شروع شد، مخاطبان ما نیز خواهند بود.

اما او احساس کرد که زمان مناسبی است تا ریسک کند و ادای احترام به بیستمین سالگرد ایکس باکس را به گونه‌ای انجام دهد که برای سفری که ایکس‌باکس در طول سال‌ها طی کرده است، معتبر باشد.

سامرفورد، که رهبری پروژه مستندسازی را بر عهده داشت، می‌گوید: «من برای همیشه از فرصتی برای انجام این کار سپاسگزارم. فکر می‌کردم داستان را می‌دانم، اما هیچ‌کس نمی‌داند. همه این افراد به طور جمعی برای گفتن این داستان نیاز داشتند.»

او قبل از انتخاب اندرو استفان برنده جایزه امی برای کارگردانی آن با چندین فیلمساز مصاحبه کرد. او او را از روزهای حضورش در G4 می‌شناخت و حرفه‌اش را دنبال می‌کرد، به‌ویژه کارش با برندهایی مانند ردبول و مستندهای ورزشی ESPN، مخصوصاً برای او به عنوان یک ورزشکار سابق کالج جالب بود.

او می‌گوید: «من کسی را می‌خواستم که صنعت را بفهمد، اما عاشق آن نباشد، که بتواند داستان گسترده‌تری را تعریف کند. "می دانستم که این قرار است بزرگتر از سرگرمی باشد. من به او نیاز داشتم که مرا از منطقه راحتی ام بیرون کند.»

تا زمان شیوع بیماری همه گیر، آنها حدود 60 درصد از کار را انجام داده بودند. در حالی که قرنطینه مخرب بود، تیم هسته اصلی آن چیزی بود که آنها فکر می کردند داستان بود، و مکث به آنها اجازه داد تا نفسی بکشند و متوجه شوند که چگونه نمایش های اپیزودیک به جای یک فیلم بلند، قالب بهتری برای روایت این داستان خواهد بود. .

سامرفورد می‌گوید: «این همه‌گیری از منظر داستان سرایی به ما اجازه داد تا دنده‌ها را عوض کنیم. واضح بود که روایت ما را به فضای مناسب، یعنی یک مستندسازی سوق می‌دهد.»

استفان و تیمش کار بر روی این پروژه را در اوایل سال 2019 آغاز کردند. بین تابستان 2019 و فوریه 2020، آنها بیش از 60 مصاحبه را شخصاً انجام دادند تا اینکه قرنطینه همه گیر برای مدتی از وقوع این پروژه جلوگیری کرد. این به آنها آنچه را که نیاز داشتند برای قرار دادن تولید در تجهیزات بالا و چرخش به سمت ویرایش از راه دور با تیم هایی در سراسر کشور داد.

استفان مستقر در نیوجرسی، با سردبیرانی در نیوجرسی، سیاتل و لس آنجلس کار می کرد. این تیم همچنین مصاحبه های اضافی و جلسات تولید هفتگی - از راه دور، از طریق تیم های مایکروسافت انجام داد. تا حد زیادی، سخت‌ترین وظایف مربوط به مدیریت رسانه بود، زیرا این مجموعه‌ای با آرشیو سنگین بود.

بینندگان این موضوع را با جزئیات در قسمت هایی مانند قسمتی که «حلقه قرمز مرگ» را پوشش می دهد که در سال 2007 ایکس باکس 360 را تحت تأثیر قرار داد، مشاهده خواهند کرد که باعث ناامیدی شدید بازیکنان شد. این سریال برای اولین بار علت اصلی و تأثیر آن بر کنسول را فاش می کند. یکی دیگر از کنسول های بحث برانگیز که این سری به آن می پردازد، ایکس باکس وان است. این سریال از لحظات و درگیری‌های گاه ناخوشایند و گاهی خشن دوری نمی‌کند.

در فروشگاه آنلاین به فی شما می توانید محصولات مخلتف را با هم مقایسه و با ضمانت اصلی بودن کالا، کالای مورد نظر خود را خرید کنید. با توجه به اینکه به فی محصولات خود را با بهترین قیمت و تحویل حداکثر 5 ساعته در تهران در اختیار مشتری های خود قرار می دهد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    پیشنهادهای ویژه
    • کابل HDMI حرفه ایی Kaiboer

      کابل HDMI حرفه ایی Kaiboer

      پشتیبانی از رزولیشن 2160 * 4096 60Hz پهنای باند: 18Gbps سازگار با 3D دارای خاصیت Ethernet کانال بازگشت صدا پشتیبانی از صدای دالبی True HD-Dolby 7.1 نایلون غلاف پی وی سی بافته شده عایق: ورق محافظ مایلار ، مس قلع و پلی اتیلن فوم (ژاپن) اتصالات روکش طلا 24K بدنه فلزی قطر خارجی: 8.3 میلی متر
      تماس بگیرید
      توضیحات بیشتر
    • هدست   A4TECH HS-60

      هدست A4TECH HS-60

      رابط: جک3.5 میلی متری نوع گوشی:دو گوشی نوع اتصال: با سیم باتری: ندارد
      تماس بگیرید
      توضیحات بیشتر
    • کارت کپچر HDMI ای زد کپ مدل 283S

      کارت کپچر HDMI ای زد کپ مدل 283S

      EZcap 283S HDMI Capture Card این نوع کپچر یک کپچر HDMI حرفه ای است با بدنه فلزی که بصورت اکسترنال و بدون استفاده و نیاز به سیستم ، قابلیت ضبط تصاویر از دستگاه های مختلف پخش کننده را دارد. این دستگاه دارای ورودی HDMI و فیش های کامپوننت YPbPr و AV است.
      ناموجود
      توضیحات بیشتر
    • کارت کپچر ایزی کپ 280 با کیفیت HD مناسب برای ضبط ویدئو و گیمینگ

      کارت کپچر ایزی کپ 280 با کیفیت HD مناسب برای ضبط ویدئو و گیمینگ

      280 Ezcap 280 HD Game Capture HD Video Capture هارد رکوردر EZCap 280، یک کارت کپچر بدون نیاز به کامپیوتر می باشد که قابلیت ضبط تصاویر بر روی فلش و هارد اکسترنال را دارد.
      5,625,000 تومان
      افزودن به سبد