تاریخ انتشار : 5 شهریور 1402

کاربرد ژنراتور برق در زمان قطع برق

کاربرد ژنراتور برق در زمان قطع برق
راه‌هایی برای آماده شدن برای اینگونه موقعیت‌ها با سرمایه‌گذاری در منابع پشتیبان، راه‌حل‌های ذخیره‌سازی انرژی مانند ژنراتورهای قابل حمل یا بسته‌های باتری شناخته شده به عنوان پاوربانک‌های برق وجود دارد.

قطعی برق در ایران و رفع مشکل با ژنراتورهای برق اضطراری

قطع برق‌های مکرر در ایران می‌تواند حوادث فوق العاده ناامید کننده و مخرب به همراه داشته باشد که ما را بدون دسترسی به خدمات ضروری مانند نورپردازی، گرمایش یا سیستم‌های خنک‌کننده، یخچال و دستگاه‌های ارتباطی مانند تلویزیون و کامپیوتر ترک می‌کند.

در برخی موارد، ممکن است به دلیل افزایش ناگهانی در ولتاژ زمانی که قدرت بازسازی می‌شود، به لوازم الکترونیکی ما نیز آسیب برسانند.

با توجه به این مساله، راه‌هایی برای آماده شدن برای اینگونه موقعیت‌ها با سرمایه‌گذاری در منابع پشتیبان، راه‌حل‌های ذخیره‌سازی انرژی مانند ژنراتورهای قابل حمل یا بسته‌های باتری شناخته شده به عنوان پاوربانک‌های برق وجود دارد.

 راهکار مشکل قطع برق

ژنراتورهای برق اضطراری:

ژنراتورهای برق اضطراری یک منبع قابل اعتماد از برق را در مواقع اضطراری ارائه می‌دهند به عبارتی این دستگاه‌ها برق را ذخیره کرده و همانند یک پاوربانک قوی عمل کرده و این برق را در زمان قطعی برق به ما می‌دهد و به ما اجازه می‌دهند تا زمانی که برق اصلی وصل می‌گردد، از دستگاه‌های الکترونیکی خود استفاده کنیم

 

پاوربانک:

پاوربانک‌ها در اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلف در بازار موجود هستند که مدل‌های کوچک‌تر با ظرفیت باتری پایین‌تر می‌توانند در جیب شما قرار بگیرند و مدل‌های بزرگ‌تر که می‌توانند همزمان به چندین دستگاه متصل شده و آن‌ها را شارژ کنند.

پاوربانک‌ها با ذخیره انرژی الکتریکی از طریق باتری‌های قابل شارژ کار می‌کنند و می‌توانند از طریق کابل‌های USB یا خروجی‌های دیوار شارژ شوند و سپس در صورت نیاز تخلیه شوند.

پاوربانک‌های قابل حمل برای مسافرانی که نیاز به شارژ تلفن‌های خود یا سایر دستگاه‌ها همچون لپتاپ از منبع برق دارند مناسب هستند، اما در مواقع اضطراری مانند بلایای طبیعی یا قطعی برق نیز به عنوان یک پشتیبان ضروری عمل می‌کنند.

 پاوربانک

برخی از ژنراتورهای برق اضطراری نیز همانند پاوربانک‌ها، قابل حمل هستند و با وجود باتری‌های قوی در خود موجب می‌شوند تا در زمان قطع برق، برق مورد نیازمان تامین شوند و ما به مشکلی برای تامین برق مواجه نشویم.

از این‌گونه پاوربانک‌ها می‌توان به ژنراتورهای برق اضطراری با پنل خورشیدی اشاره داشت که می‌توانید آن‌ها را با 3 ظرفیت مختلف تهیه نمایید.

 ژنراتور برق دیتاسنتر

استفاده از منابع ذخیره انرژی در زمان قطع برق:

منابع برق اضطراری مانند ژنراتورهای برق، توان برقی گسترده‌تری را ارائه می‌دهند که می‌توانند لوازم بزرگ‌تر مانند تهویه مطبوع، بخاری، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، سیستم‌های یخچال و حتی کل سیستم برقی خانه‌ها را در صورت قطع برق طولانی اجرا کنند.

البته این نوع از ژنراتورهای برق اضطراری هزینه بالاتری دارند و هم‌چنین نیاز به نصب و نگهداری مناسب در مقایسه با باتری‌های قابل حمل (پاوربانک‌ها) دارند. هم‌چنین این نوع از ژنراتورهای برق قوی‌تر، آلودگی صوتی و سر و صدا نیز تولید می‌کنند و اگر به درستی از آن‌ها استفاده نشود و بدون اقدامات ایمنی مناسب مورد استفاده قرار گیرند عواقب و هزینه‌های اضافی به دنبال دارد.

توجه به دستورالعمل‌های تولیدکننده، هنگام استفاده از این دستگاه‌ها جهت عملکرد بهینه از دستگاه‌های برق اضطراری (پاوربانک‌ها) همیشه توصیه می‌گردد.

ژنراتور برق با پنل خورشیدی

گاهی هزینه کردن بیش‌تر برای ژنراتورهای برق اضطراری یک راه‌حل حیاتی برای پشتیبان‌گیری از انرژی در مواقع اضطراری است زیرا ضمانت می‌کند که شما به دستگاه‌های حیاتی و مهم خود دسترسی دارید و برای کارهای روزمره و مهم خود مانند ارتباطات، نورپردازی، گرمایش یا سیستم‌های خنک‌کننده و نیز تجهیزات پزشکی ضروری هستند.

پاوربانک‌های قابل‌حمل یک راه‌حل مقرون به صرفه ارائه می‌دهند در حالی که ژنراتورهای برق اضطراری گزینه‌های گسترده‌تری را به ما ارائه می‌دهند اما این گزینه نیاز به نصب و نگهداری مناسب دارند و برای فضای بیرونی و زمانی که نیاز به حمل داریم مناسب نیستند. هم‌چنین آماده سازی قبل از آن می‌تواند زمان و استرس را در زمان قطع برق غیر‌منتظره با داشتن منبع قابل اعتماد برق در دسترس ذخیره کند.

 

زمان استفاده از برق اضطراری و ژنراتور برق:

ژنراتورهای برق اضطراری به طور معمول در هنگام قطع برق مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد و یا زمانی که هیچ منبع الکتریکی در دسترس نباشد و یا به هر دلیلی مانند بلایای طبیعی مانند طوفان، زمین لرزه، سیل و ... و یا حوادث غیرطبیعی و ساخت دست انسان مانند حوادثی که به خطوط برق یا خرابی تجهیزات در سیستم توزیع آسیب می‌رساند.

هم‌چنین می‌تواند برای تامین برق پشتیبان در طول رویدادهایی که تعداد زیادی از مردم گرد هم جمع می‌شوند، مانند کنسرت‌ها، جشنواره‌ها، رویدادهای ورزشی یا دیگر گردهمایی‌های عمومی که در آن تقاضا برای برق ممکن است از ظرفیت زیرساخت‌های موجود تجاوز کند، استفاده شود.

ژنراتور برق اضطراری با پنل خورشیدی

علاوه بر این، می‌تواند برق اضطراری را برای امکانات حیاتی مانند بیمارستان‌ها، مراکز داده و سیستم‌های ارتباطی که نیاز به منابع برق بدون وقفه دارند، فراهم کند، همانند کاری که UPSها در حال حاضر برای پشتیبانی از برق بدون وقفه انجام می‌دهند.

 

برق اضطراری برای زمان‌هایی که شما در فضای باز هستید و یا به پریزهای برق دسترسی ندارید می‌تواند بسیار موثر باشد و گوشی و لپتاپ خود را به آن متصل کنید و یا پنکه خود را به آن متصل کرده و از هوای مطبوع ایجاد شده لذت ببرید.

این‌گونه پاوربانک‌های قدرتمند را می‌توانید با ظرفیت‌های مختلف تهیه نمایید

جهت سفارش ژنراتوربرق اضطراری می‌توانید با کارشناسان مجموعه منتخب نوین در ارتباط باشید و یا از فروشگاه اینترنتی به فی به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت نمایید.

 پاوربانک سولار خورشیدی

کاربرد پاوربانک:

پاوربانک‌ها شارژرهای قابل حملی هستند که می‌توانند برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی روی میز، و یا زمانی که هیچ دسترسی به خروجی‌های برق یا سوکت‌های دیواری در دسترس نیست.

پاوربانک‌ها در اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلفی موجود هستند که وابسته به نیازهای شما برخی حتی از تکنولوژی شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کنند که به شما این اجازه را می‌دهد که دستگاه‌های سازگار را سریع‌تر از شارژرهای سنتی شارژ کنید.

پاوربانک‌های قابل حمل  

پاوربانک بهتر است یا ژنراتور برق قابل حمل:

برای پاسخ به برتری دستگاه‌های برق اضطراری نسبت به یکدیگر باید به این نکته توجه داشت که کاملا بستگی به نیازهای شما دارد.

ژنراتورهای برق اضطراری قابل حمل متنوع‌تر هستند زیرا می‌توانند برق را برای لوازم بزرگ‌تر و یا با توان مصرفی بالاتر مانند یخچال، تهویه مطبوع، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، تجهیزات ارتباطی هم‌چون لپتاپ‌ها و سایر تجهیزات سنگین فراهم کنند.

از سوی دیگر، پاوربانک‌ها از نظر وزنی سبک‌تر هستند و جابجایی و انتقال ‌آن‌ها آسان‌تر است اما ظرفیت محدودتری نسبت به ژنراتورها دارند. بنابراین باید این موارد را در نظر گرفته و با توجه به نیاز خود و الویت‌های مصرفی خود، یکی از موارد را انتخاب و استفاده نمایید.

اگر شما فقط شارژ دستگاه‌های کوچک مانند تلفن‌های هوشمند مدنظرتان است شارژر قابل حمل (پاوربانک) ایده‌آل است، اگر شما نیاز به قدرت بیش‌تری دارید و یا برای لوازم بزرگ‌تر در خانه و یا استفاده از وسایل برقی در فضای باز مورد نیاز شماست پس یک ژنراتور مناسب تر است.

 ژنراتور برق اضطراری

کمک ژنراتور برق اضطراری در زمان قطعی برق به شرکت ها و اصناف:

ژنراتورهای برق اضطراری برای کسب و کارهایی که به برق بدون وقفه برای انجام عملیات خود متکی هستند، وسیله‌ای حیاتی محسوب می‌شود.

سیستم‌های پشتیبان در محل بخصوص در زمان‌هایی مانند طوفان می‌تواند از خرابی‌های پرهزینه و زیان‌های مالی بالقوه جلوگیری کند.

شرکت‌هایی که حفظ اطلاعات برایشان مهم است و یا باید بدون وقفه کار کنند مانند بیمارستان‌ها، مراکز داده، کارخانه‌های تولیدی و فروشگاه‌های خرده فروشی به شدت به منابع انرژی قابل اعتماد و بدون وقفه وابسته هستند تا امکانات خود را در طول زمان قطع برق به خوبی اجرا کنند.

ژنراتور برق بدون وقفه مخصوص اتاق سرور

ژنراتورها برق اضطراری موقتی را تا زمانی که منبع اصلی بازسازی شود، تضمین کرده و  ادامه خدمات ضروری مانند مراقبت‌های پزشکی، فرآیندهای تولید و خدمات مشتری را انجام می‌دهند.

این ژنراتورهای برق (اینورتر و یا UPS) به حفظ اقدامات ایمنی مانند نورپردازی، گرمایش/ گرم کردن و سیستم‌های امنیتی، سیستم‌ها سرمایشی و یخچال‌ها کمک می‌کنند. علاوه بر این، ژنراتورهای برق اضطراری برای شرکت‌هایی که نیاز به زمان مداوم برای زیرساخت‌های بحرانی یا تجهیزات داده محور مانند سرورها، شبکه‌های مخابراتی و سیستم‌های IT دارند، بسیار مهم هستند.

برق اضطراری دیتا سنتر 

محصولات اینورتر، UPS، ژنراتورهای برق اضطراری و ژنراتورهای برق اضطراری با پنل خورشیدی را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی به فی تهیه نمایید.

جهت مشاوره رایگان با کارشناسان فروش شرکت منتخب نوین با ما در ارتباط باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    پیشنهادهای ویژه
    • کابل HDMI حرفه ایی Kaiboer

      کابل HDMI حرفه ایی Kaiboer

      پشتیبانی از رزولیشن 2160 * 4096 60Hz پهنای باند: 18Gbps سازگار با 3D دارای خاصیت Ethernet کانال بازگشت صدا پشتیبانی از صدای دالبی True HD-Dolby 7.1 نایلون غلاف پی وی سی بافته شده عایق: ورق محافظ مایلار ، مس قلع و پلی اتیلن فوم (ژاپن) اتصالات روکش طلا 24K بدنه فلزی قطر خارجی: 8.3 میلی متر
      تماس بگیرید
      توضیحات بیشتر
    • هدست   A4TECH HS-60

      هدست A4TECH HS-60

      رابط: جک3.5 میلی متری نوع گوشی:دو گوشی نوع اتصال: با سیم باتری: ندارد
      تماس بگیرید
      توضیحات بیشتر
    • کارت کپچر HDMI ای زد کپ مدل 283S

      کارت کپچر HDMI ای زد کپ مدل 283S

      EZcap 283S HDMI Capture Card این نوع کپچر یک کپچر HDMI حرفه ای است با بدنه فلزی که بصورت اکسترنال و بدون استفاده و نیاز به سیستم ، قابلیت ضبط تصاویر از دستگاه های مختلف پخش کننده را دارد. این دستگاه دارای ورودی HDMI و فیش های کامپوننت YPbPr و AV است.
      ناموجود
      توضیحات بیشتر
    • کارت کپچر ایزی کپ 280 با کیفیت HD مناسب برای ضبط ویدئو و گیمینگ

      کارت کپچر ایزی کپ 280 با کیفیت HD مناسب برای ضبط ویدئو و گیمینگ

      280 Ezcap 280 HD Game Capture HD Video Capture هارد رکوردر EZCap 280، یک کارت کپچر بدون نیاز به کامپیوتر می باشد که قابلیت ضبط تصاویر بر روی فلش و هارد اکسترنال را دارد.
      5,625,000 تومان
      افزودن به سبد