تاریخ انتشار : 18 فروردین 1401

بهترین ماوس گیمینگ سال 2022

بهترین ماوس گیمینگ سال 2022
یک ماوس بازی راحت، سریع، قابل اعتماد و قابل تنظیم، بخش مهمی از تنظیمات هر گیمر است، و بهترین ماوس بازی نیز باید به اندازه کافی همه کاره باشد تا بتواند هر کاری را انجام دهد. در تلاش خود برای یافتن بهترین ها، چندین ماه را با 14 موس گیمینگ پیشرو گذراندیم.

بهترین ماوس گیمینگ سال 2022

یک ماوس بازی راحت، سریع، قابل اعتماد و قابل تنظیم، بخش مهمی از تنظیمات هر گیمر است، و بهترین ماوس بازی نیز باید به اندازه کافی همه کاره باشد تا بتواند هر کاری را انجام دهد. در تلاش خود برای یافتن بهترین ها، چندین ماه را با 14 موس گیمینگ پیشرو گذراندیم که دورهای سریع Call of Duty را بازی می کردند، صفحات گسترده اکسل بی پایان را مرور می کردیم و در تلاش برای خرید کارت گرافیک Nvidia RTX 3060 Ti روی کپچاهای مزاحم کلیک می کردیم. به موش‌ها همان تمرینی را می‌دهیم که کیبوردهای بازی به آن‌ها می‌دادیم.

در پایان، ما یک موس بازی عالی را پیدا کردیم که به لطف قیمت مقرون به صرفه، گزینه های اتصال همه کاره و طیف گسترده ای از ویژگی ها و سفارشی سازی نرم افزار، بالاتر از بقیه قرار داشت.

بهترین ماوس گیمینگ در کل: ماوس گیمینگ Corsair Dark Core RGB Pro Wireless

پس از هزاران کلیک، کشیدن انگشت و اسکرول، Corsair Dark Core RGB یک برنده آشکار در آزمایش ما بود. Corsair یک ماوس گیمینگ همه کاره است که به همراه یک چرخ اسکرول و دکمه‌هایی که حس اطمینان بخشی دارند، یک دستگیره راحت ارائه می‌کند، به علاوه می‌توانید از آن به صورت سیمی، از طریق بلوتوث یا از طریق اتصال بی‌سیم پرسرعت 2.4 گیگاهرتز Slipstream Corsair استفاده کنید.

RGB Pro شامل یک کابل USB-A به USB-C است که برای شارژ باتری داخلی ماوس استفاده می شود و به عنوان یک اتصال سیمی به رایانه شما عمل می کند. به این ترتیب، می توانید تجربه ای واقعی با تاخیر صفر داشته باشید. گزینه دو یک دانگل USB کوچک است که مستقیماً ماوس را از طریق اتصال 2.4 گیگاهرتز به رایانه شخصی شما متصل می کند. این دانگل از فناوری بی سیم Slipstream اختصاصی Corsair استفاده می کند که سرعت بی سیم زیر 1 میلی ثانیه دارد. این بدان معناست که دائماً با دانگلی که به پورت USB رایانه شما وصل شده است ارتباط برقرار می کند و به آن اطلاع می دهد که دقیقاً با ماوس چه می کنید. در نهایت، اگر پورت USB یدکی ندارید، می توانید ماوس را از طریق بلوتوث وصل کنید. با استفاده از اتصال سیمی یا 2.4 گیگاهرتز عملکرد بهتری در بازی خواهید داشت، اما داشتن گزینه بازگشتی بلوتوث یک ویژگی خوشایند است.

رویکرد سه جانبه واقعاً مفید است و به شما امکان می دهد چند لایه افزونگی داشته باشید. به این ترتیب، اگر یکی از شکل‌های اتصال ناموفق باشد، می‌توانید آن را در فورتنایت ادامه دهید یا آن کار را در یک صفحه گسترده به پایان برسانید. در مقایسه با ماوس‌های دیگری که آزمایش کردیم، RGB Pro تنها در ارائه سه گزینه اتصال مختلف نبود که همگی قابل اعتماد و نسبتاً بدون مشکل هستند. با این حال، هنگام اتصال به مک خود، تداخل کمتری با Corsair تجربه کردیم، که به آن برتری جزئی نسبت به رقبا داد. به عنوان یک امتیاز اضافی، RGB Pro از اتصال USB-C استفاده می‌کند که به شما امکان می‌دهد از کابل برای همگام‌سازی داده‌ها یا شارژ دستگاه‌های دیگر در صورت عدم استفاده استفاده کنید.

با وزن 133 گرم، RGB Pro یکی از موش‌های سنگین‌تر است که آزمایش کردیم. این یکی از مواردی است که کاملاً ترجیحات شخصی است، اما ما وزن اضافه شده RGB Pro را به ماوس گیمینگ G Pro X Superlight لاجیتک که کمتر از 63 گرم وزن دارد ترجیح می دهیم. طراحی سنگین‌تر RGB Pro نه تنها باعث می‌شود ماوس محکم‌تر به نظر برسد، مانند اینکه می‌تواند ضربات مکرر دکمه‌هایش را تحمل کند، بلکه در هنگام حرکت دادن ماوس مقاومتی نیز ایجاد می‌کند که منجر به حرکات دقیق‌تر می‌شود، به جای اینکه از هدف پرتاب شود. از اینکه حرکت کردن چقدر آسان است

RGB Pro در کنار یک پایه قوی، طراحی بسیار متنوعی دارد. در سمت چپ ماوس یک دستگیره کناری دائمی وجود دارد که به عنوان یک لبه برای قرار دادن انگشت شست شما عمل می کند. خارج از جعبه، سمت راست ماوس صاف و بدون دستگیره است. با این حال، می توانید صفحه کوچک را (که محل نگهداری دانگل USB Slipstream نیز هست) بردارید و آن را با یک دسته جانبی دیگر جایگزین کنید.

در مجموع هشت دکمه قابل برنامه ریزی وجود دارد که با استفاده از نرم افزار iCue Corsair (برای Mac یا PC موجود است) آنها را سفارشی می کنید. هشت دکمه در مقایسه با سایر موس‌هایی که آزمایش کردیم، درست در وسط بسته قرار می‌گیرند (برای مثال، Logitech G502 دارای 11 دکمه قابل برنامه‌ریزی است که می‌تواند بسیار زیاد باشد). دو دکمه در سمت چپ محفظه و دو دکمه دیگر در سمت چپ دکمه استاندارد ماوس وجود دارد. دکمه دیگری درست در زیر چرخ اسکرول وجود دارد که برای تغییر بین تنظیمات DPI (نقطه در هر اینچ) استفاده می‌شود، و البته، دکمه راست کلیک وجود دارد. دکمه های کلیک چپ و راست دارای امتیاز 50 میلیون کلیک هستند - اساساً به این معنی است که چند سال خوب برای شما دوام می آورد.

یک منحنی یادگیری تا حدودی شیب دار برای iCue وجود دارد، به خصوص وقتی صحبت از ایجاد اقدامات سفارشی برای دکمه ها می شود (مانند راه اندازی یک مدیر رمز عبور، یا تنظیم دکمه ای برای مشاهده نقشه یا بهبودی در یک بازی)، اما زمانی که به آن دست پیدا کردید، شما می توانید به راحتی چندین پروفایل ایجاد و تنظیم کنید. می توانید سه نمایه مختلف نورپردازی و ماکرو را روی ماوس ذخیره کنید. بلند شدن و استفاده از G Hub لاجیتک آسان‌تر است، در حالی که Razer و SteelSeries همسو با Corsair هستند، زیرا دارای منحنی یادگیری شیب‌دار هستند، اما توانایی ایجاد نمایه‌ها، تغییر نور و تغییر عملکرد هر دکمه روی ماوس را ارائه می‌دهند.

اکنون از آنجایی که این ماوس بازی است، البته چراغ‌های قابل تنظیمی در آن تعبیه شده است. 9 ناحیه نورپردازی RGB مختلف وجود دارد که می‌توانید متناسب با روحیه یا جلسه بازی خود تنظیم کنید. می‌توانید رنگ و الگوی نور چراغ‌ها را کاملاً سفارشی کنید یا از میان برخی از تم‌های نورپردازی پیش‌فرض iCue انتخاب کنید. حتی می‌توانید پروفایل‌های سفارشی برای برنامه‌ها یا بازی‌های خاص ایجاد کنید، هنگام تماشای فیلم یا بازی، چراغ‌ها را تغییر دهید (یا خاموش کنید).

مسلماً عمر باتری بزرگترین نقطه ضعف و تنها ایراد احتمالی RGB Pro است. ماوس‌های گیمینگ بی‌سیم دیگری که آزمایش کردیم، عمر باتری بسیار بیشتری داشتند، مانند Razer DeathAdder V2 Pro تا 120 ساعت دوام دارند. شما می خواهید عادت کنید که RGB Pro را هر چند شب یکبار شارژ کنید. ما توانستیم یک هفته کامل کار را با بازی سبک پشت سر بگذاریم، بنابراین چیزی نیست که هر شب آن را شارژ کنید.

همانطور که گفته شد، Corsair Dark Core RGB Pro Wireless یک ماوس گیمینگ کاملاً گرد است که کارهای مختلفی را انجام می دهد و آنها را به خوبی انجام می دهد. از ساختار مستحکم گرفته تا احساس دلپذیر هر کلیک، پیمایش صاف چرخ و گزینه‌های سفارشی‌سازی که واقعاً آن را متعلق به شما می‌کند، جایگاه خود را به عنوان بهترین ماوس بازی کلی ما به دست آورده است. در نهایت، با قیمت 79.99 دلار، ثابت می کند که برای تهیه یک ماوس گیمینگ باکیفیت نیازی به هزینه زیادی ندارید.

چطور تست کردیم

پس از تصمیم گیری در مورد استخر تست ما از نظر کاربران، راه اندازی های جدید و تخصص ما، به آزمایش 14 موس بازی مختلف رسیدیم. آزمایش از لحظه‌ای شروع شد که آن‌ها را جعبه‌گشایی کردیم، با توجه به اینکه آیا همه لوازم جانبی لازم گنجانده شده‌اند و دستورالعمل‌ها چقدر واضح هستند. با بسیاری از این موارد، راه‌اندازی تنها با وصل کردن ماوس به رایانه خاتمه نمی‌یابد، بنابراین ما همچنین به سفارشی‌سازی‌های مربوط به تخصیص دکمه‌ها و حتی نرم‌افزار همراه نگاه کردیم.

این برنامه ها که برای مک و ویندوز به طور یکسان در دسترس هستند، راه آسانی را برای سفارشی کردن ماوس در اختیار کاربران قرار می دهند، از جمله همه چیز از ماکروها، میانبرهای معروف تا نورپردازی سرگرم کننده و رنگارنگ روی موش هایی که از رنگ آمیزی RGB پشتیبانی می کنند.

ما همچنین توجه زیادی به اتصال ارائه شده داشتیم. آیا ماوس دارای فرکانس 2.4 گیگاهرتز، سیمی یا بلوتوث برای جفت شدن آسان بود یا با یک تجربه سیم‌کشی ساده همراه بود؟

مهم‌تر از همه، ما تجربه کلی را از طریق طیف وسیعی از آزمایش‌هایی که شامل بازی، پیمایش، کلیک کردن، انتخاب و سایر کارهای روزمره می‌شد، به دست آوردیم. ما برای راحتی در هنگام استفاده همراه با دقت و احساس ماوس آزمایش کردیم.

در نهایت، ما بررسی کردیم که ضمانت نامه شامل چه مواردی است و چه مدت دوام آورده است.

در فروشگاه آنلاین به فی شما می توانید محصولات مخلتف مایکروسافت را با هم مقایسه و با ضمانت اصلی بودن کالا، کالای مورد نظر خود را خرید کنید. با توجه به اینکه به فی محصولات خود را با بهترین قیمت و تحویل حداکثر 5 ساعته در تهران در اختیار مشتری های خود قرار می دهد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    پیشنهادهای ویژه
    • کابل HDMI حرفه ایی Kaiboer

      کابل HDMI حرفه ایی Kaiboer

      پشتیبانی از رزولیشن 2160 * 4096 60Hz پهنای باند: 18Gbps سازگار با 3D دارای خاصیت Ethernet کانال بازگشت صدا پشتیبانی از صدای دالبی True HD-Dolby 7.1 نایلون غلاف پی وی سی بافته شده عایق: ورق محافظ مایلار ، مس قلع و پلی اتیلن فوم (ژاپن) اتصالات روکش طلا 24K بدنه فلزی قطر خارجی: 8.3 میلی متر
      تماس بگیرید
      توضیحات بیشتر
    • هدست   A4TECH HS-60

      هدست A4TECH HS-60

      رابط: جک3.5 میلی متری نوع گوشی:دو گوشی نوع اتصال: با سیم باتری: ندارد
      تماس بگیرید
      توضیحات بیشتر
    • کارت کپچر HDMI ای زد کپ مدل 283S

      کارت کپچر HDMI ای زد کپ مدل 283S

      EZcap 283S HDMI Capture Card این نوع کپچر یک کپچر HDMI حرفه ای است با بدنه فلزی که بصورت اکسترنال و بدون استفاده و نیاز به سیستم ، قابلیت ضبط تصاویر از دستگاه های مختلف پخش کننده را دارد. این دستگاه دارای ورودی HDMI و فیش های کامپوننت YPbPr و AV است.
      ناموجود
      توضیحات بیشتر
    • کارت کپچر ایزی کپ 280 با کیفیت HD مناسب برای ضبط ویدئو و گیمینگ

      کارت کپچر ایزی کپ 280 با کیفیت HD مناسب برای ضبط ویدئو و گیمینگ

      280 Ezcap 280 HD Game Capture HD Video Capture هارد رکوردر EZCap 280، یک کارت کپچر بدون نیاز به کامپیوتر می باشد که قابلیت ضبط تصاویر بر روی فلش و هارد اکسترنال را دارد.
      5,625,000 تومان
      افزودن به سبد