تاریخ انتشار : 9 شهریور 1401

آیا USB Type-C جایگزین HDMI می شود؟

آیا USB Type-C جایگزین HDMI می شود؟
وقتی صحبت از پیش‌بینی اینکه فناوری به کجا می‌رود می شود، فقط یک چیز مشخص است. احتمالاً کسی در حال حاضر در آزمایشگاه است و در حال توسعه فناوری جدیدی است که بسیاری از این پیش‌بینی‌ها را بی‌معنا می‌کند. با بررسی آینده کانکتور USB Type-C با ما همراه باشید.

USB Type-C چیست؟

به زبان ساده، USB-C به عنوان یک کانکتور جهانی برای کابل‌هایی که بین دستگاه‌ها و منابع برق اجرا می‌شوند، توسعه یافته و عرضه شده است.

در حال حاضر، برای اتصال تمام وسایل الکترونیکی خود باید از انواع کابل ها استفاده کنید. فلش و درایوهای خارجی، صفحه کلید و ماوس شما احتمالاً از طریق پورت USB-A متصل می شوند. چاپگر و اسکنر شما از طریق درگاه های USB-B متصل می شوند. تلفن‌ها، پخش‌کننده‌های موسیقی یا تبلت‌های شما احتمالاً به دستگاه‌های دیگر متصل می‌شوند یا از طریق کابل‌های مینی USB یا میکرو شارژ می‌شوند. اکثر مانیتورهای کامپیوتر مدرن از اتصالات HDMI، DisplayPort یا DVI استفاده می کنند. سینمای خانگی شما از کابل های HDMI استفاده می کند (یا احتمالا هنوز از کابل های RCA یا کامپوننت استفاده می کند).

تنوع بسیار زیاد کابل به هیچ عنوان برای عموم جالب نیست. آنها برای خرید گیج کننده هستند و برای راه اندازی گیج کننده تر، و ثابت نگه داشتن آنها بسیار ناپایدار!

استاندارد USB-C برای تغییر طراحی شده است. این کانکتور تقریباً همه انواع سیگنال‌ها - داده، صدا، ویدئو، برق - را در خود جای می‌دهد که همگی با استفاده از پورت‌های یکسان روی تجهیزات و کابل‌های یکسان مورد استفاده قرار می گیرد.

هنگامی که اکثر تجهیزات مجهز به پورت های USB-C هستند، و به نظر می رسد آن روز زودتر از موعد فرا برسد، برای هر اتصالی که باید ایجاد کنید، فقط به یک نوع کابل نیاز خواهید داشت.

نکات مثبت بسیار خوب دیگری در مورد USB-C وجود دارد. می تواند هم داده و هم نیرو را به طور همزمان در هر جهت حمل کند. می تواند قدرت بسیار بیشتر و پهنای باند بسیار بالاتری را برای انتقال داده نسبت به استانداردهای قبلی USB تحمل کند، به این معنی که یک کابل USB-C ساده می تواند لپ تاپ را شارژ کند و سیگنال های ویدیویی 4K را حمل کند. و کانکتورها نه تنها کوچکتر از آنهایی هستند که در مدل های قبلی USB استفاده می شد، بلکه برگشت پذیر و متقارن هستند، به این معنی که "سمت اشتباهی" برای اتصال وجود ندارد.

به طور خلاصه، این اتصال دهنده تقریباً ایده آل است!

وعده USB-C بسیاری را به این حدس و گمان واداشت که در نهایت جایگزین استانداردها و کابل های HDMI با کیفیتی شود که همه ما در نهایت برای تجهیزات ویدیویی و صوتی خود پذیرفته ایم.

اما آیا این واقع بینانه است؟

                                                                      

بررسی HDMI و احتمال جایگزینی آن در سال 2022

دلایل زیادی وجود دارد که چرا HDMI در سطح جهانی به عنوان یک استاندارد ویدئو ستایش می شود، مثلا برای نزدیک به بیست سال، بهترین گزینه برای ارائه ویدیوهای فشرده نشده با کیفیت بالا در بالاترین وضوح امروزی، بدون کاهش سیگنال بوده است.HDMI می تواند سیگنال های صوتی، تصویری و کنترلی را به طور همزمان حمل کند و امکان ارتباط دو طرفه از طریق کابل های HDMI را فراهم می کند، از تمام فرمت های مدرن و عمق رنگ پشتیبانی می کند و تقریباً با تمام دستگاه های ویدیویی و صوتی سازگار است با این حال، عبارت کلیدی که باید روی آن تمرکز کرد این است که «برای نزدیک به بیست سال».

مهندسان به بهبود استانداردهای HDMI ادامه می‌دهند، اما این روشی است که در زمان آزمایش شده برای انتقال سیگنال است. از سوی دیگر، USB-C تنها چند سال از عمر آن می گذرد، بنابراین احتمالاً حدس می زنید که فناوری HDMI بسیار جلوتر از USB-C است. حق با شماست.

از آنجایی که برای کارکرد یکپارچه HDMI با USB-C به رویکرد «حالت جایگزین» نیاز است، مشکل سازگاری وجود دارد. مشخصات حالت alt از استاندارد قدیمی‌تر HDMI 1.4b استفاده می‌کند، در حالی که تلویزیون‌ها و نمایشگرهای مدرن از استاندارد جدیدتر HDMI 2.0 استفاده می‌کنند که بسیار پیشرفته‌تر است. به عنوان مثال، 1.4b از ویدئوهای 4K و 3D پشتیبانی می کند، اما از آخرین پیشرفت برای نمایشگر با وضوح بالا، HDR (محدوده دینامیکی بالا) پشتیبانی نمی کند.

حداکثر پهنای باند فعلی که کابل‌های USB نوع C می‌توانند پشتیبانی کنند فقط 20 گیگابیت در ثانیه است که برای سیگنال‌های با کیفیت 4K مناسب است. اما نمایشگرهای ویدیویی 8K در افق هستند و به قابلیت‌های پهنای باند بالاتر کابل‌های HDMI 2.1 جدید نیاز دارند که می‌توانند 48 گیگابیت بر ثانیه را انتقال بدهد.USB-C از نسخه های قدیمی استاندارد حفاظت از کپی HDCP پشتیبانی می کند، اما هنوز نمی تواند آخرین استاندارد HDCP 2.2 را مدیریت کند. در حال حاضر فقط HDMI می تواند این کار را انجام دهد.برای پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی که با پورت‌های USB-C ساخته نشده‌اند و سال‌ها طول می‌کشد تا از خانه‌ها ناپدید شوند، همچنان به کابل‌های HDMI نیاز دارید.

نتیجه نهایی: ما همچنان شاهد بروزرسانی USB Type-C خواهیم بود، اما هنوز برای جایگزینی HDMI آماده نیست.

و اما آینده ...

سرمایه گذاری مالی قابل توجهی برای تولیدکنندگان لازم است تا از HDMI به USB-C به عنوان استاندارد برای تحویل سیگنال با وضوح بالا تغییر کنند. برخی به آن سرمایه گذاری متعهد شده اند. دیگران در حال حاضر مردد هستند اما کلید اصلی تبدیل شدن USB-C به استاندارد فراگیر این است که فناوری Type-C با چه سرعتی می تواند الزامات تحویل سیگنال ویدیویی در سال 2022 را برآورده کند.

مهم ترین نکته قیمت است زیرا شما می توانید کابل های HDMI را با قیمت بسیار مناسب و سازگاری بسیار بیشتر نسبت به USB-C تهیه کنید ...

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    پیشنهادهای ویژه
    • کابل HDMI حرفه ایی Kaiboer

      کابل HDMI حرفه ایی Kaiboer

      پشتیبانی از رزولیشن 2160 * 4096 60Hz پهنای باند: 18Gbps سازگار با 3D دارای خاصیت Ethernet کانال بازگشت صدا پشتیبانی از صدای دالبی True HD-Dolby 7.1 نایلون غلاف پی وی سی بافته شده عایق: ورق محافظ مایلار ، مس قلع و پلی اتیلن فوم (ژاپن) اتصالات روکش طلا 24K بدنه فلزی قطر خارجی: 8.3 میلی متر
      تماس بگیرید
      توضیحات بیشتر
    • هدست   A4TECH HS-60

      هدست A4TECH HS-60

      رابط: جک3.5 میلی متری نوع گوشی:دو گوشی نوع اتصال: با سیم باتری: ندارد
      تماس بگیرید
      توضیحات بیشتر
    • کارت کپچر HDMI ای زد کپ مدل 283S

      کارت کپچر HDMI ای زد کپ مدل 283S

      EZcap 283S HDMI Capture Card این نوع کپچر یک کپچر HDMI حرفه ای است با بدنه فلزی که بصورت اکسترنال و بدون استفاده و نیاز به سیستم ، قابلیت ضبط تصاویر از دستگاه های مختلف پخش کننده را دارد. این دستگاه دارای ورودی HDMI و فیش های کامپوننت YPbPr و AV است.
      ناموجود
      توضیحات بیشتر
    • کارت کپچر ایزی کپ 280 با کیفیت HD مناسب برای ضبط ویدئو و گیمینگ

      کارت کپچر ایزی کپ 280 با کیفیت HD مناسب برای ضبط ویدئو و گیمینگ

      280 Ezcap 280 HD Game Capture HD Video Capture هارد رکوردر EZCap 280، یک کارت کپچر بدون نیاز به کامپیوتر می باشد که قابلیت ضبط تصاویر بر روی فلش و هارد اکسترنال را دارد.
      5,625,000 تومان
      افزودن به سبد